EN
  • Anasayfa
  • MUF214 İstatistik (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
MUF214 - İstatistik
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İstatistik MUF214 4 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
MUHASEBE VE FİNANS YÖNETİMİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün eğitim
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Burçin ÖNER
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Burçin ÖNER
Amaç

Olasılık ve istatistiğin temel kavramlarını öğretmek ve öğrencilerin olasılık ve istatistiği iş yaşantılarında etkin bir şekilde kullanmalarını sağlamak.

Ders İçeriği

İstatistiğin kullanımı ile ilgili giriş; tanıtımsal istatistik, frekans dağılımı; merkezi eğilim ve varyans ölçümleri; tahmin yöntemleri; bazı parametrik analizlerin uygulaması ve uygulamalarda istatistik paket programlarının kullanımı şeklindedir.

Ders Kaynakları Ünver Ö., Gamgam H., Altunkaynak B., TEMEL İSTATİSTİK YÖNTEMLER SPSS UYGULAMALI, Gazi Kitapevi, 2011
Fikri Akdeniz, Olasılık ve İstatistik, NOBEL Kitabevi, 2004
Çev. Yılancı, V., Bektaş, H., Candan, G. (2019) 100 İstatistiksel Test, Nobel Yayınevi, Ankara
Altunkaynak, B., Gamgam, H. (2021) SPSS Uygulamalı Regresyon Analizi, Seçkin Yayınevi, Ankara.
Özdamar, K. (2013). Paket Programlarla İstatistiksel Veri Analizi I, Nisan Kitabevi, Eskişehir.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 39
Kısa Sınav 1 1
Ödev 1 1
Toplam 41
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %59
Toplam %59
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %41
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %59
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 5 15
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 2 6
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 12 36
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 3 2 6
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 3 1 3
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 2 1 2
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 2 1 2
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 116
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,55
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Temel Kavramlar, Ölçme düzeyleri, SPSS'e giriş Ders
2 Verilerin düzenlenmesi, Dağılımlar, SPSS menüleri Ders
3 SPSS ile tablo oluşturma, dönüşüm yapma Ders
4 Grafikleri ve SPSS uygulamaları Ders
6 Merkezi Eğilim Ölçüleri ve SPSS çalışmaları Ders
7 Değişkenlik Ölçüleri ve SPSS çalışmaları. Ders
8 Ara sınav Ders
9 Hipotez testlerine giriş, Normallik testi ve SPSS çalışmaları Ders
10 Z testi, t testi, güven aralıkları ve SPSS çalışmaları Ders
11 İki grup testleri ve SPSS çalışmaları Ders
12 Ki-kare ve korelasyon analizleri ve SPSS çalışmaları Ders
13 Tek Faktör Varyans Analizi ve SPSS çalışmaları Ders
14 Regresyon Analizi ve SPSS çalışmaları Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İstatistiğin temel kavramlarının tanımlarını bilir Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Verilere ilişkin tablo ve grafikleri oluşturabilir ve bunları yorumlayabilir. Yazılı Sınav Ders Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler
Tahmin yöntemlerini uygulayıp yorumlayabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler
Temel analiz metotlarını öğrenir ve çözümleyebilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
En az bir paket programlama ile verileri analiz edebilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
İstatistiğin temel kavramlarının tanımlarını bilir - - - 1 1 4 2 3 - 3 - - 5 -
Verilere ilişkin tablo ve grafikleri oluşturabilir ve bunları yorumlayabilir. 4 3 3 3 1 2 - - 2 3 3 2 4 1
Tahmin yöntemlerini uygulayıp yorumlayabilir. 3 3 3 5 2 5 3 3 5 4 4 4 5 2
Temel analiz metotlarını öğrenir ve çözümleyebilir. 4 4 4 5 3 5 3 3 5 4 3 4 4 2
En az bir paket programlama ile verileri analiz edebilir. 4 3 4 4 4 5 3 3 5 4 4 5 5 2
Ortalama Değer 3 2,6 2,8 3,6 2,2 4,2 2,2 2,4 3,4 3,6 2,8 3 4,6 1,4