| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Eğitim Psikolojisi (Pedagojik Formasyon) | PFE204 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | MUHASEBE VE FİNANS YÖNETİMİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Birkan GÜNEŞ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin amacı; öğrencilerin gelişim ve öğrenme kuramlarını tanımalarını ve eğitim psikolojisi alanının öğretimi tasarlama süreçlerindeki işlevini anlamalarını sağlamaktır. |
| Ders İçeriği |
Gelişim ve Öğrenme ile ilgili temel kavram ve ilkeler, Gelişim Kuramları, Öğrenme Kuramları, Öğrenme Stratejileri ve Öğretimi - Öğrenme Stilleri. |
| Ders Kaynakları |
Cüceloğlu, D. İnsan ve Davranışı. Remzi Kitabevi.
Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. Ankara: PegemA Yayıncılık Selçuk, Z. (1999). Eğitim Psikolojisi Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Alim Kaya, Eğitim Psikolojisi, Pegem Akademi Yayınları, 7. Baskı, 2012, ANKARA. Mustafa Köylü, Gelişimsel Basamaklara Göre Din Eğitimi, Nobel Yayınları, 3. Baskı, 2013, ANKARA. |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Eğitim psikolojisi, Psikoloji ve alt dalları | Ders |
| 2 | Gelişimle ilgili temel kavramlar, ilkeler ve gelişimi etkileyen faktörler | Ders |
| 3 | Bedensel ve devinimsel gelişim | Ders |
| 4 | Bilişsel gelişim. Piaget ve bilişsel gelişim kuramı | Ders |
| 5 | Dil ve Ahlak gelişimi | Ders |
| 6 | Kişilik gelişimi ve kişilik gelişimini etkileyen faktörler. Psikoseksül kuram | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
| 7 | Kişilik gelişimi ve psiko-sosyal kuram | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
| 8 | Öğrenme ve öğrenmeyi etkileyen faktörler | Ders Tartışmalı Ders |
| 9 | Klasik Koşullanma | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | Edimsel koşullanma | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | Sosyal Öğrenme Kuramı | Tartışmalı Ders |
| 12 | Bilgi işleme kuramı | Ders Tartışmalı Ders |
| 13 | gestalt kuramı | Ders Tartışmalı Ders |
| 14 | Güdülenme | Ders Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Fiziksel, duygusal ve bilişsel gelişimin kavramlarını açıklayabilme | |||
| Gelişimin tanımını ve ilkelerini kavrayabilme | |||
| Sosyal, dil ve mizah gelişimini kavrayabilme | |||
| Öğrenmenin tanımını kavrayabilme, öğrenmeyle ilişkili değişkenleri açıklayabilme | |||
| Gelişim ve öğrenme arasındaki ilişkiyi sentezleyebilme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Fiziksel, duygusal ve bilişsel gelişimin kavramlarını açıklayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Gelişimin tanımını ve ilkelerini kavrayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Sosyal, dil ve mizah gelişimini kavrayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Öğrenmenin tanımını kavrayabilme, öğrenmeyle ilişkili değişkenleri açıklayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Gelişim ve öğrenme arasındaki ilişkiyi sentezleyebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |