Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Akademik Yazım Teknikleri | MUF336 | 6 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | MUHASEBE VE FİNANS YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | face to face |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Arif DAMAR |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Arif DAMAR |
Amaç |
Akademik yazma becerileri, eleştirel okuma ve düşünce becerilerinin geliştirmesi amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Akademik yazımın önemi ve özellikleri, akademik yazım tekniklerinin açıklanması; bilimsel makalelerin incelenmesi ve bilimsel makale yazımı. |
Ders Kaynakları |
Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır, Robert A. Day (Çeviri: Gülay Aşkar Altay)
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
100
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 67 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,63 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Akademik yazıma giriş | Ders Problem Çözme Grup Çalışması |
2 | Akademik yazı incelemeleri | Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Grup Çalışması |
2 | Akademik yazı incelemeleri | Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Grup Çalışması |
4 | İntihal, ithenticate kullanımı | Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Grup Çalışması |
5 | APA sistemine göre Referans verme | Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Grup Çalışması |
6 | APA sistemine göre Referans verme (Endnote) | Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Grup Çalışması |
7 | Endnote Kullanımı | Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Grup Çalışması |
8 | Tez yapısı, özet ve giriş bölümü | Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Grup Çalışması |
8 | Tez yapısı, özet ve giriş bölümü | Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Grup Çalışması |
10 | Literatür taraması | Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Grup Çalışması |
10 | Literatür taraması | Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Grup Çalışması |
12 | Metodoloji, bulgu ve sonuç bölümleri | Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Grup Çalışması |
13 | Bulguların raporlanması | Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Grup Çalışması |
14 | İçerik, tablo ve şekil listelerinin hazırlanması | Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Endnote programını kullanabilmek | Ödev / Proje Yazılı Sınav | Ders Problem Çözme Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Akademik yazımda APA stilini uygulayabilmek | Ödev / Proje Yazılı Sınav | Ders Problem Çözme Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Akademik yazım içeriğini anlamak | Ödev / Proje Yazılı Sınav | Ders Problem Çözme Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Literatür tarama üzerine veritabanı kaynaklarını kullanabilmek | Ödev / Proje Yazılı Sınav | Ders Problem Çözme Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Endnote programını kullanabilmek | - | - | - | 2 | - | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | ;
Akademik yazımda APA stilini uygulayabilmek | - | - | - | 3 | - | - | - | - | - | 3 | - | - | - | - | ;
Akademik yazım içeriğini anlamak | - | - | - | - | 2 | 4 | - | 4 | 5 | 2 | - | - | 2 | - | ;
Literatür tarama üzerine veritabanı kaynaklarını kullanabilmek | - | - | - | 3 | 2 | 4 | - | - | 4 | 5 | 3 | - | - | 2 | ;
Ortalama Değer | - | - | - | 2 | 1 | 2 | - | 1 | 2,25 | 3,5 | 0,75 | - | 0,5 | 0,5 |