| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Türkiye'nin Toplumsal Yapısı | SGK103 | 1 | 3 + 1 | 5,0 |
| Birim Bölüm | SOSYAL GÜVENLİK |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | YÜZ YÜZE |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Erhan GENÇ (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Erhan GENÇ |
| Amaç |
Toplumun ekonomik, sosyal, kültürel ve siyasal yapısı arasındaki neden-sonuç ilişkilerini anlatmaktır. |
| Ders İçeriği |
Öğrencilere Türkiye'nin siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel yapısı bilimsel bir çerçevede öğretilir. |
| Ders Kaynakları |
Sungur, Zerrin vd., Türkiye'nin Toplumsal Yapısı. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını, 2015.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev (Sunum) | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
100
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 14 | 56 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 132 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,18 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Toplumsal yapı kavramı | |
| 2 | Türkiye'de toplumsal yapının temellerine giriş, Osmanlı Döneminin özeti | |
| 3 | Toplumsal yapı kuramları-1 | |
| 4 | Toplumsal yapı kuramları -2 | |
| 5 | Türkiye'de tabakalaşma ve toplumsal eşitsizlik | |
| 6 | Türkiye’de siyasi kurumlar ve demokrasi | |
| 7 | Türkiye'de aile kurumu ve sorunları- 1 | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Türkiye'de aile kurumu ve sorunları- 2 | |
| 10 | Türkiye’de sağlık kurumu ve sorunları | |
| 11 | Türkiye’de çalışma yaşamı ve sorunları | |
| 11 | Türkiye’de çalışma yaşamı ve sorunları | |
| 13 | Türkiye'de gençlik ve sorunları | |
| 14 | Türkiye'nin modernleşme süreci |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Türkiye'nin eğitim yapısı ve sorunlarını öğrenir | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
| Türkiye'nin aile yapısı ve sorunları hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Türkiye'nin kültürel yapısını öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Küçük Grup Tartışması Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
| Toplumsal yapı kavaramı ve toplumsal yapı kuramları hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Türkiye'nin eğitim yapısı ve sorunlarını öğrenir | - | - | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | ;
| Türkiye'nin aile yapısı ve sorunları hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | ;
| Türkiye'nin kültürel yapısını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | ;
| Toplumsal yapı kavaramı ve toplumsal yapı kuramları hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - |