Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kamu Maliyesi | SGK106 | 2 | 4 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL GÜVENLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze anlatım, soru-cevap |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Yavuz KOÇ |
Ders Veren | |
Amaç |
Kamu kesiminin genel ekonomideki yerini ve kamu hizmetleri ve kamu harcamalarına ilişkin kavram ve teorilerini öğretmek ve analiz etme yeteneğini geliştirmektir |
Ders İçeriği |
Dersin içeriği kamu maliyesinin kapsamı ve tanımı, maliye biliminin diğer bilim dallarıyla ilişkisi, kamu gelirinin tanımı ve amaçları, kamu gelirinin türleri ve ayrımı, vergi teorisi ve uygulamasından oluşmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Metin Erdem, Doğan Şenyüz, İsmail Tatlıoğlu, Kamu Maliyesi, 2011
Doğan ŞENYÜZ, İsmail TATLIOĞLU, Ekin Basın Yayın Dağıtım 2009, Kamu Maliyesi, Abdurrahman Akdoğan, Gazi Kitabevi, Ankara, 2010, Kamu Maliyesi, Metin ERDEM, Halil Nadaroğlu, Kamu Maliyesi Teorisi, Beta Yayıncı¬lık, İstanbul. 1998 Metin Erdem, Doğan Şenyüz, İsmail Tatlıoğlu, Kamu Maliyesi, 2011 Doğan ŞENYÜZ, İsmail TATLIOĞLU, Ekin Basın Yayın Dağıtım 2009, Kamu Maliyesi, Abdurrahman Akdoğan, Gazi Kitabevi, Ankara, 2010, Kamu Maliyesi, Metin ERDEM, Halil Nadaroğlu, Kamu Maliyesi Teorisi, Beta Yayıncı¬lık, İstanbul. 1998 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 5 | 14 | 70 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 6 | 30 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 5 | 25 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Maliye ilmine ilişkin genel açıklamalar: Konusu, maliye ilminde kullanılan metot, yaklaşımlar ve ilim dalları ile ilişki | |
2 | Piyasa ekonomisinden beklentiler ve piyasaya ekonomisinin başarısızlığı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Devletin ekonomiye müdahale nedenleri ve şekilleri | Beyin Fırtınası Sözlü |
4 | Kamu ekonomisinin özellikleri ve işleyişi | Beyin Fırtınası |
5 | Kamusal mallar teorisi: Kamusal malların özellikleri, dışsallık kavramı ve türleri. | Beyin Fırtınası Sözlü |
6 | Kamusal mallarda arz, talep ve fiyatlandırma | |
7 | Kamu harcamalarının tanımı ve kapsamı | Ders |
8 | Ara Sınav | Sözlü |
9 | Kamu harcamalarına ilişkin görüşler ve kamu harcamalarının özellikleri | Ders |
10 | Kamu harcamalarında artış: Nedenleri ve kamu harcamalarında artışı açıklayan yaklaşımlar | Ders |
11 | Kamu harcamalarında genişlik ve sınır sorunu | Ders |
12 | Kamu harcamalarının sınıflandırılması: Çeşitli sınıflandırma şekilleri | Ders |
13 | Reel ve transfer harcamaların türleri | Ders |
14 | Kamu harcamalarında verimlilik | Ders |
15 | kamu maliyesinin önemi ve ülkemizde uygulanabilirliği üzerine bilgi sahibi olmak | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
kamu maliyesinin önemini anlayarak daha kapsamlı değerlendirmeler yapmak | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Devletin ekonomiye müdahale nedenleri ve şekilleri hakkında analiz yapabilme. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Piyasa başarısızlığının nedenleri ve etkinlik koşullarını tanımlayabilme | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Devletin ekonomik hayattaki varlık nedenleri ile değerlendirme yapabilecek | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Kamu harcamalarının tanımıyla ilgili görüşleri açıklayabilme | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Kamusal mallar teorisi ve kamusal malların türleri ve özelliklerini örnek verebilme | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Seminer Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
kamu maliyesinin önemini anlayarak daha kapsamlı değerlendirmeler yapmak | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | ;
Devletin ekonomiye müdahale nedenleri ve şekilleri hakkında analiz yapabilme. | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | ;
Piyasa başarısızlığının nedenleri ve etkinlik koşullarını tanımlayabilme | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
Devletin ekonomik hayattaki varlık nedenleri ile değerlendirme yapabilecek | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
Kamu harcamalarının tanımıyla ilgili görüşleri açıklayabilme | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
Kamusal mallar teorisi ve kamusal malların türleri ve özelliklerini örnek verebilme | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | ;
Ortalama Değer | 3,17 | 3 | 4 | 3,83 | 4 | 3,83 | 3,83 | 4 | 3,67 | 4,33 | 4 | 4 |