Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İdare Hukuku | SGK219 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL GÜVENLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Türkçe,yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Devlet yapısını ve devlet-birey ilişkilerini, idare hukuku kuramları ve ilgili mevzuat bakımından ele alır. Yargı kararlarıyla somutlaştırır. İdari işlem ve eylemleri yasal bir zeminde ele almayı ve hukuk devleti ışığında idarenin hukuki sorumluluğunu açık etmeyi amaçlar. |
Ders İçeriği |
İdare hukukunun temel ilkeleri, Türk idari sistemi, hukuk devleti ilkesi ve idare, merkezi yönetim-yerel yönetimler, insan haklarının korunması. |
Ders Kaynakları |
İdare Hukuku Dersleri
Yazar: Ramazan ÇAĞLAYAN
Adalet Yayınları
İdare Hukuku Dersleri Kemal Gözler, Gürsel Kaplan Ekin Yayınevi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 95 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,73 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İdare Hukukuna Giriş ve Temel Kavramlar | |
2 | dare Hukukuna Hakim Olan Temel İlkeler ve Bu İlkelerin Anayasal Temelleri(hiyerarşi, idari vesayet, merkezden yönetim, ve yerinden yönetim ilkeleri vs) | |
3 | Türk İdari Teşkilatına Giriş ve Teşkilat Yapısı | |
4 | Türk İdari Teşkilatı(Merkezden Yönetim Teşkilatı) | |
5 | Türk İdari Teşkilatı(Yerinden Yönetim TeşkilatıMahalli İdareler) | |
6 | Kamu Tüzel Kişiliği | |
7 | Bağımsız İdari Otoriteler | |
8 | ÖRNEK OLAY ÇÖZÜMÜİVİZE SINAVI | |
9 | İdare Hukukunda İşlemler ve Unsurları | |
10 | idare Hukukunda İdarenin Eylemleri ve İlgili Problemler | |
11 | İdarenin Sözleşmeleri | |
12 | İdarenin Mal Edinme Usulleri ve Kamulaştırma | |
13 | idarenin sorumluluğu | |
14 | Dönem İçerisinde İşlenilen Konulara İlişkin Pratik Çalışma Yapılması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Uluslararası siyasi ve hukuki kurumların Türkiye hukukuna etkisini kavrar. | |||
Tarihsel süreç içerisinde insan haklarının gelişimini ve gündelik yaşamdaki önemini kavrar | |||
Hukuk metodolojisi ve yorum yöntemleri konusunda bilgi sahibi olur. | |||
Hukuk uygulaması ve kuramı arasındaki ilişkiyi kavrar. | |||
Siyasi iktidarın kurumsallaşması ve faaliyetlerini yürütmesi açısından hukukun taşıdığı işlevi kavrar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Uluslararası siyasi ve hukuki kurumların Türkiye hukukuna etkisini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tarihsel süreç içerisinde insan haklarının gelişimini ve gündelik yaşamdaki önemini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hukuk metodolojisi ve yorum yöntemleri konusunda bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hukuk uygulaması ve kuramı arasındaki ilişkiyi kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Siyasi iktidarın kurumsallaşması ve faaliyetlerini yürütmesi açısından hukukun taşıdığı işlevi kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |