Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İnsan Hakları ve Demokrasi | SGK221 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL GÜVENLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Yavuz KOÇ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu derste öğrencilere; İnsan hakları evrensel bildirgesi, Avrupa insan hakları sözleşmesi, insan hakları ve demokrasinin felsefi temelleri, toplu yaşam, insan hakları ve demokrasi ilkesinin davranışa dönüştürülmesi süreci, süreç ve çıktı boyutlarında insan hakları ve demokrasi için gerekli davranış biçimleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
İnsan haklarının kaynağı, felsefi temelleri ve gelişimi ile birlikte İnsan hakları evrensel bildirgesini temel alarak insan haklarının kategorilerini ve insan ve toplum üzerinde ki etkilerini konu alır. |
Ders Kaynakları |
Kıncal,R.(2004).Vatandaşlık Bilgisi. Ankara: Nobel Yayın dağıtım.
Kıncal,R.(2004).Vatandaşlık Bilgisi. Ankara: Nobel Yayın dağıtım. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 6 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 103 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,04 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | Ders Tartışmalı Ders |
2 | İnsan hakları kavramı ve tarihsel gelişimi | Ders Sözlü |
3 | Temel insan hakları | Ders |
4 | İnsan hakları ile ilgili uluslararası belgeler, kuruluşlar | Ders |
5 | İnsan haklarının güncel ve toplumsal alanları | Ders |
6 | Demokrasi kavramı ve tarihçesi | Ders |
7 | Aile ve okulda demokrasi | Ders |
8 | Ara sınav | Ders |
9 | Devlet ve devlet şekilleri | Ders |
10 | Türk Anayasa tarihi | Ders |
11 | Yasama | Ders |
12 | Yürütme | Ders |
13 | Ödev | Ders |
14 | Yargı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bir vatandaş olarak ne tür haklara sahip olduğumuzu öğrenmek | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
insan hakları üzerine bilgi sahibi olmak ve bunu her platformda uygulanabilir hale getirmek | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
insan hakları üzerine bilgi sahibi olup bunu gerçek dünyada uygulayabilecek metotlara sahip olmak | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Hem ülkemizde hem de dünyada insan olmanın gereği var olan haklarımızı daha detaylı öğrenmek | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
insan haklarının dayanakları ve tarihsel geçmişi hakkında bilgi edinmek | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bir vatandaş olarak ne tür haklara sahip olduğumuzu öğrenmek | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | ;
insan hakları üzerine bilgi sahibi olmak ve bunu her platformda uygulanabilir hale getirmek | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | ;
insan hakları üzerine bilgi sahibi olup bunu gerçek dünyada uygulayabilecek metotlara sahip olmak | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
Hem ülkemizde hem de dünyada insan olmanın gereği var olan haklarımızı daha detaylı öğrenmek | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
insan haklarının dayanakları ve tarihsel geçmişi hakkında bilgi edinmek | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | ;
Ortalama Değer | 4 | 3,6 | 4 | 4 | 4,2 | 4 | 3,6 | 4,2 | 4 | 4 | 3,4 | 4 |