EN
  • Anasayfa
  • SGK221 İnsan Hakları ve Demokrasi (2025 - 2026 / 3. Yarıyıl)
  • EN
SGK221 - İnsan Hakları ve Demokrasi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İnsan Hakları ve Demokrasi SGK221 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
SOSYAL GÜVENLİK
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Yavuz KOÇ
Ders Veren
Amaç

Bu derste öğrencilere; İnsan hakları evrensel bildirgesi, Avrupa insan hakları sözleşmesi, insan hakları ve demokrasinin felsefi temelleri, toplu yaşam, insan hakları ve demokrasi ilkesinin davranışa dönüştürülmesi süreci, süreç ve çıktı boyutlarında insan hakları ve demokrasi için gerekli davranış biçimleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

İnsan haklarının kaynağı, felsefi temelleri ve gelişimi ile birlikte İnsan hakları evrensel bildirgesini temel alarak insan haklarının kategorilerini ve insan ve toplum üzerinde ki etkilerini konu alır.

Ders Kaynakları Kıncal,R.(2004).Vatandaşlık Bilgisi. Ankara: Nobel Yayın dağıtım.
Kıncal,R.(2004).Vatandaşlık Bilgisi. Ankara: Nobel Yayın dağıtım.
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 4 6 24
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 4 5 20
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 103
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,04
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin tanıtımı Ders Tartışmalı Ders
2 İnsan hakları kavramı ve tarihsel gelişimi Ders Sözlü
3 Temel insan hakları Ders
4 İnsan hakları ile ilgili uluslararası belgeler, kuruluşlar Ders
5 İnsan haklarının güncel ve toplumsal alanları Ders
6 Demokrasi kavramı ve tarihçesi Ders
7 Aile ve okulda demokrasi Ders
8 Ara sınav Ders
9 Devlet ve devlet şekilleri Ders
10 Türk Anayasa tarihi Ders
11 Yasama Ders
12 Yürütme Ders
13 Ödev Ders
14 Yargı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bir vatandaş olarak ne tür haklara sahip olduğumuzu öğrenmek Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
insan hakları üzerine bilgi sahibi olmak ve bunu her platformda uygulanabilir hale getirmek Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
insan hakları üzerine bilgi sahibi olup bunu gerçek dünyada uygulayabilecek metotlara sahip olmak Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Hem ülkemizde hem de dünyada insan olmanın gereği var olan haklarımızı daha detaylı öğrenmek Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
insan haklarının dayanakları ve tarihsel geçmişi hakkında bilgi edinmek Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Bir vatandaş olarak ne tür haklara sahip olduğumuzu öğrenmek 4 4 4 4 5 5 4 4 4 4 3 4
insan hakları üzerine bilgi sahibi olmak ve bunu her platformda uygulanabilir hale getirmek 4 3 4 4 4 4 4 4 4 4 3 4
insan hakları üzerine bilgi sahibi olup bunu gerçek dünyada uygulayabilecek metotlara sahip olmak 4 4 4 4 4 4 2 5 4 4 4 4
Hem ülkemizde hem de dünyada insan olmanın gereği var olan haklarımızı daha detaylı öğrenmek 4 3 4 4 3 3 4 4 4 4 4 4
insan haklarının dayanakları ve tarihsel geçmişi hakkında bilgi edinmek 4 4 4 4 5 4 4 4 4 4 3 4
Ortalama Değer 4 3,6 4 4 4,2 4 3,6 4,2 4 4 3,4 4