Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sosyoloji | SGK228 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL GÜVENLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Fatih ŞAHİN |
Ders Veren | Öğr. Gör. Fatih ŞAHİN |
Amaç |
Temel sosyolojik kavramları öğrenmek ve Sosyolojinin bizde ve batı´da çıkış şartlarını analiz etmek. Sosyolojik düşünme ve sosyolojik dünya ile ilgili temel kavramları öğrenip, sosyal olaylarda onların nasıl kullanılabileceğine ait bilgi sahip kılmak. |
Ders İçeriği |
Bir bilim olarak sosyolojinin doğuşu ve klasik dönem kuramsal yaklaşımlar, sosyolojide kullanılan araştırma yöntem ve teknikleri, temel sosyolojik kavramlar, kurumlar ve süreçler, sosyolojinin temel ilgi alanları. |
Ders Kaynakları |
Durdu, Z. (2014) Sosyolojide Temel Kavramlar ve Kurucu Fikirler, Detay Yayıncılık
Sosyolojiye Giriş (Ed. M.Tuna), Detay Yayıncılık Giddens, A. Philip, W. S. Sosyoloji 8. Edisyon, Kırmızı Yayınları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Kısa Sınav 1 | 10 |
Ödev 1 | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
100
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 6 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 131 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,14 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sosyolojinin tanımı ve sosyolojik bakış açısı | |
2 | Küreselleşme Sosyolojik Araştırma Toplumsal Değişim | Ders |
3 | Çevre Kırsal, Taşra ve Kent Kavramları Kentsel Yaşam ve Değişen Kentler | Ders |
4 | Çalışma yaşamı ve Ekonomi | Ders |
5 | Toplumsal Etkileşim ve Günlük Yaşam Hayatın Akışı | Ders |
6 | Aile ve Yakın İlişkiler | Ders |
7 | Tabakalaşma ve Toplumsal Sınıflar | Ders |
8 | Yoksulluk, Toplumsal Dışlanma ve Refah | Ders |
9 | Kültür, Etnik Kimlik, Göç | Ders |
10 | Toplumsal cinsiyet | |
11 | Dil ve Din | Ders |
12 | Medya ve Eğitim | Ders |
13 | Suç ve Sapkınlık | Ders |
14 | Siyaset, Devlet ve Toplumsal Hareketler | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Grupların ve bireylerin kendi yaşam koşullarını değiştirme fırsatlarını artırarak kendi kendilerini aydınlatma olanağının varlığını görür. | |||
Belli politika programlarını benimsemenin doğuracağı (istendik-istenmedik) sonuçlarını inceleyebilir. | |||
Birey, toplumsal eleştiriye ve reforma çeşitli yollardan katkıda bulunur. | |||
Belirli bir toplum durumları kümesinin daha iyi anlaşılması, genellikle bize bu durumları daha iyi denetleme şansını kazandırdığını bilir. | |||
Farklı sosyolojik perspektifleri açıklar |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Grupların ve bireylerin kendi yaşam koşullarını değiştirme fırsatlarını artırarak kendi kendilerini aydınlatma olanağının varlığını görür. | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | ;
Belli politika programlarını benimsemenin doğuracağı (istendik-istenmedik) sonuçlarını inceleyebilir. | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | ;
Birey, toplumsal eleştiriye ve reforma çeşitli yollardan katkıda bulunur. | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | ;
Belirli bir toplum durumları kümesinin daha iyi anlaşılması, genellikle bize bu durumları daha iyi denetleme şansını kazandırdığını bilir. | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | ;
Farklı sosyolojik perspektifleri açıklar | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
Ortalama Değer | 4 | 3 | 4 | 3,6 | 3,6 | 4 | 3 | 3,4 | 3 | 3,8 | 2,8 | 3,4 |