| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Sosyoloji | SGK228 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | SOSYAL GÜVENLİK |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Örgün |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Fatih ŞAHİN (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Fatih ŞAHİN |
| Amaç |
Temel sosyolojik kavramları öğrenmek ve Sosyolojinin bizde ve batı´da çıkış şartlarını analiz etmek. Sosyolojik düşünme ve sosyolojik dünya ile ilgili temel kavramları öğrenip, sosyal olaylarda onların nasıl kullanılabileceğine ait bilgi sahip kılmak. |
| Ders İçeriği |
Bir bilim olarak sosyolojinin doğuşu ve klasik dönem kuramsal yaklaşımlar, sosyolojide kullanılan araştırma yöntem ve teknikleri, temel sosyolojik kavramlar, kurumlar ve süreçler, sosyolojinin temel ilgi alanları. |
| Ders Kaynakları |
Durdu, Z. (2014) Sosyolojide Temel Kavramlar ve Kurucu Fikirler, Detay Yayıncılık
Sosyolojiye Giriş (Ed. M.Tuna), Detay Yayıncılık Giddens, A. Philip, W. S. Sosyoloji 8. Edisyon, Kırmızı Yayınları |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 20 |
| Kısa Sınav 1 | 10 |
| Ödev 1 | 30 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
100
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 6 | 24 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 4 | 5 | 20 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 147 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,76 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Sosyolojinin tanımı ve sosyolojik bakış açısı | |
| 2 | Küreselleşme Sosyolojik Araştırma Toplumsal Değişim | Ders |
| 3 | Çevre Kırsal, Taşra ve Kent Kavramları Kentsel Yaşam ve Değişen Kentler | Ders |
| 4 | Çalışma yaşamı ve Ekonomi | Ders |
| 5 | Toplumsal Etkileşim ve Günlük Yaşam Hayatın Akışı | Ders |
| 6 | Aile ve Yakın İlişkiler | Ders |
| 7 | Tabakalaşma ve Toplumsal Sınıflar | Ders |
| 8 | Yoksulluk, Toplumsal Dışlanma ve Refah | Ders |
| 9 | Kültür, Etnik Kimlik, Göç | Ders |
| 10 | Toplumsal cinsiyet | |
| 11 | Dil ve Din | Ders |
| 12 | Medya ve Eğitim | Ders |
| 13 | Suç ve Sapkınlık | Ders |
| 14 | Siyaset, Devlet ve Toplumsal Hareketler | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Grupların ve bireylerin kendi yaşam koşullarını değiştirme fırsatlarını artırarak kendi kendilerini aydınlatma olanağının varlığını görür. | |||
| Belli politika programlarını benimsemenin doğuracağı (istendik-istenmedik) sonuçlarını inceleyebilir. | |||
| Birey, toplumsal eleştiriye ve reforma çeşitli yollardan katkıda bulunur. | |||
| Belirli bir toplum durumları kümesinin daha iyi anlaşılması, genellikle bize bu durumları daha iyi denetleme şansını kazandırdığını bilir. | |||
| Farklı sosyolojik perspektifleri açıklar |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Grupların ve bireylerin kendi yaşam koşullarını değiştirme fırsatlarını artırarak kendi kendilerini aydınlatma olanağının varlığını görür. | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | ;
| Belli politika programlarını benimsemenin doğuracağı (istendik-istenmedik) sonuçlarını inceleyebilir. | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | ;
| Birey, toplumsal eleştiriye ve reforma çeşitli yollardan katkıda bulunur. | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | ;
| Belirli bir toplum durumları kümesinin daha iyi anlaşılması, genellikle bize bu durumları daha iyi denetleme şansını kazandırdığını bilir. | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | ;
| Farklı sosyolojik perspektifleri açıklar | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 4 | 3 | 4 | 3,6 | 3,6 | 4 | 3 | 3,4 | 3 | 3,8 | 2,8 | 3,4 |