Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kriz İletişimi ve Yönetimi | SGK238 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL GÜVENLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Meltem BAŞARAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Krizlerden başarıyla çıkmanın en önemli unsurlarından bir olan "kriz iletişimi"nin ne olduğu, nasıl planlandığı ve nasıl yürütülmesi gerektiği bu dersin amacını oluşturur. Kriz dönemlerinde izlenecek iletişim stratejisi ve taktikler, Kriz iletişimi yönetiminde dikkat edilmesi gereken unsurlar ve Krizi fırsata dönüştürme de en etkili yöntemlere yer verilecektir. |
Ders İçeriği |
Kriz Kavramı, İşletmelerin Krizle Karşılaşmasında Etkili Olan Faktörlerin İncelenmesi, Krizlerin Ortaya Çıkmasında İç ve Dış Çevre Faktörlerinin Etkileşimi, Kriz Sürecinin Aşamaları, Kriz Sürecinin İşletmeler Üzerinde Yarattığı Etkilerin İncelenmesi, Kriz Yönetimi, Krize Hazırlıklı Olma Düzeyi, Krize Yanıt Yöntemleri, Krize Yanıt ve Stratejik Öncelikler, Krize Yanıt ve İnsan Etkisi, Krize Yanıt Sürecinde Liderlik, Krize Karşı Planlama, Kriz eğitimi, Krizlere Karşı Modern/Post Modern Yaklaşımlar ve Teknikler, Kriz Dönemlerinde Karar Alma, Kriz Ortamlarında Stres ve Zaman Yönetimi |
Ders Kaynakları |
Çelik, Adnan. (2010). Kriz ve Stres Yönetimi. Gazi Kitabevi
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
2 | Kriz Kavramı ve İşletmeler Açısından Kriz Yaratan Faktörler | Tartışmalı Ders Ders |
2 | Kriz Kavramı ve İşletmeler Açısından Kriz Yaratan Faktörler | Tartışmalı Ders Ders |
3 | Kriz Sürecinin Aşamaları Etkileri ve Kriz Yönetimi Kavramı | Tartışmalı Ders Ders |
3 | Kriz Sürecinin Aşamaları Etkileri ve Kriz Yönetimi Kavramı | Tartışmalı Ders Ders |
5 | Krize Yanıt Süreci | Tartışmalı Ders Ders |
6 | Kriz Öncesi Yapılacak Çalışmalar | Tartışmalı Ders Ders |
6 | Kriz Öncesi Yapılacak Çalışmalar | Tartışmalı Ders Ders |
8 | Ara sınav | Problem Çözme |
9 | Kriz Anında Yapılacak Çalışmalar | Tartışmalı Ders Ders |
9 | Kriz Anında Yapılacak Çalışmalar | Tartışmalı Ders Ders |
11 | Kriz Sonrası Yönetim ve Örnek Olaylar | Tartışmalı Ders Ders |
12 | Kriz Sonrası Yönetim ve Örnek Olaylar | Tartışmalı Ders Ders |
13 | Kriz İletişim Süreci | Tartışmalı Ders Ders |
14 | Kriz İletişiminde Yeni Medya | Tartışmalı Ders Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kurumun iç ve dış paydaşlarıyla ilgili iletişim sorunlarını, edindiği işletme yönetimi ve organizasyon alanındaki temel bilgilerle zorlu koşullarda dahi tespit eder, tanımlar, analiz edip uygular. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Halkla ilişkiler disiplininin ve ilgili disiplinlerin temel kavramlarının önemini kavrar ve disiplinler arası ilişkileri kurar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Mesleki, ahlaki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Edinilen disiplinler arası bilgiler sonucunda toplumsal, kültürel, siyasi ve sosyal konuları ya da değişimleri belirleme, analiz etme ve sonuçları mesleki çalışmalarda kullanabilme becerisine sahiptir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Değişime açık, toplumsal konulara duyarlı, eleştirel ve çözüm üretebilen bakış açılarına sahip olarak yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kurumun iç ve dış paydaşlarıyla ilgili iletişim sorunlarını, edindiği işletme yönetimi ve organizasyon alanındaki temel bilgilerle zorlu koşullarda dahi tespit eder, tanımlar, analiz edip uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Halkla ilişkiler disiplininin ve ilgili disiplinlerin temel kavramlarının önemini kavrar ve disiplinler arası ilişkileri kurar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Mesleki, ahlaki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Edinilen disiplinler arası bilgiler sonucunda toplumsal, kültürel, siyasi ve sosyal konuları ya da değişimleri belirleme, analiz etme ve sonuçları mesleki çalışmalarda kullanabilme becerisine sahiptir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Değişime açık, toplumsal konulara duyarlı, eleştirel ve çözüm üretebilen bakış açılarına sahip olarak yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |