| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Dijital Okuryazarlık | SGK239 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
| Birim Bölüm | SOSYAL GÜVENLİK |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Örgün |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Fatih ŞAHİN (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu ders öğrencilere akıllı cihazlar ve sosyal ağların temel prensipleri, topluluklar ve sosyal medya ile etkileşim, bilgiye ulaşma onu analiz etme, eleştirel düşünme gibi beceriler kazandırmayı amaçlar. |
| Ders İçeriği |
Derste, dijital okuryazarlık kavramına ve dijital teknolojileri kullanırken insanların bilgiyi bulma, kullanma, özetleme, değerlendirme, yaratma ve iletişim kurma gibi çok çeşitli konular işlenecektir. |
| Ders Kaynakları |
Binark, Mutlu ve Bek Mine G. (2007). Eleştirel Medya Okuryazarlığı Kuramsal Yaklaşımlar ve Uygulamalar. İstanbul: Kalkedon Yayınları
İnal, Kemal (2009). Medya Okuryazarlığı El Kitabı. Ankara Ütopya Yayınevi.
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dijital Okuryazarlık | Ders |
| 2 | Digital Literacy | Ders |
| 3 | Dijital demokrasi | Ders |
| 4 | Dijital aktivizm | Ders |
| 5 | Dijitalleşme ve Etik | Ders |
| 6 | Dijital pazarlama | Ders |
| 7 | Dijital sanatlar | Ders |
| 8 | Ara sınav | Ders |
| 9 | Kripto para ve dark web | Ders |
| 10 | Güvenlik ve Çevrimiçi Güvenlik | Ders |
| 11 | Power searching | Ders |
| 12 | Yapay zekâ | Ders |
| 13 | Dijitalleşmenin iş yaşantısına etkileri | Ders |
| 14 | Dijital çağın öğretileri | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Medya okuryazarlığının kavramlarını dijital medyaya uyarlayabilecek ve her tür dijital içeriği değerlendirebilecek. | |||
| Dijital okuryazarlığın önemini ve gazetecilik uygulamalarından nasıl kullanılabileceğini anlayacak. | |||
| Dijital medyayı bilgi alma ve araştırma yapmak için kullanmayı öğrenecek. | |||
| Veri depolama ve diğer çevrimiçi programları kullanabilecek ve bunları gazetecilik uygulamalarında nasıl kullanacağını anlayacak. | |||
| Dijital medya ile ilgili etik konuları anlayabilecek. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Medya okuryazarlığının kavramlarını dijital medyaya uyarlayabilecek ve her tür dijital içeriği değerlendirebilecek. | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Dijital okuryazarlığın önemini ve gazetecilik uygulamalarından nasıl kullanılabileceğini anlayacak. | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Dijital medyayı bilgi alma ve araştırma yapmak için kullanmayı öğrenecek. | - | 1 | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Veri depolama ve diğer çevrimiçi programları kullanabilecek ve bunları gazetecilik uygulamalarında nasıl kullanacağını anlayacak. | - | 1 | - | - | - | - | 1 | - | 1 | - | - | - | ;
| Dijital medya ile ilgili etik konuları anlayabilecek. | - | 1 | - | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 0,4 | 1 | - | 0,4 | 0,4 | - | 0,2 | - | 0,2 | - | - | - |