Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İstatistik II | MUD204 | 4 | 2 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | FİNANS VE BANKACILIK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Alıştırma ve Uygulama |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Burçin ÖNER |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Burçin ÖNER |
Amaç |
Öğrencilerin dönem içerisinde gösterilecek istatistik konularını öğrenmeleri, yapılan bir araştırmanın amacına uygun olarak nasıl veri toplanacağını, elde ettikleri bilgilerin nasıl sınıflandırılacağını ve en önemlisi de bu verilerden uygun çıkarsamanın nasıl yapılacağını öğrenmeleri amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Örnekleme ve Örnekleme Dağılımları, İstatistiksel Tahminleme, İstatistiksel Karar Alma, Ki-Kare Testi, Regresyon ve Korelasyon Analizi, Korelasyon Analizi, Tek Faktör Varyans Analizi |
Ders Kaynakları |
Komisyon, İstatistik 2, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2013 (Anadolu Üniversitesi AÖF Ders Kitabı)
Fikri Akdeniz, Olasılık ve İstatistik, Nobel Kitabevi, 2004 Özdamar, K. (2013) Paket Programlarla İstatistiksel Veri Analizi I, Nisan Kitabevi, Eskişehir. Altunkaynak, B. ve Gamgam, H. (2021) SPSS Uygulamalı Regresyon Analizi, Seçkin Kitabevi, Ankara Çev: Yılancı, V., Bektaş, H., candan, G. (2019). 100 İstatistiksel Test, nobel Yayınevi, Ankara. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 39 |
Kısa Sınav 1 | 1 |
Ödev 1 | 1 |
Toplam | 41 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %59 |
Toplam | %59 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %41 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %59 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 13 | 39 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 1 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 2 | 6 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 13 | 39 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 1 | 2 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 97 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,80 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel Kavramlar ve Örneklemeye Giriş | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
2 | Örnekleme Yöntemleri ve SPSS Veri Düzeni | Ders Problem Çözme |
3 | Örnekleme Dağılımları, Merkezi Limit Teoremi | Ders Problem Çözme |
4 | Tahmin Yöntemlerine Giriş, Nokta Tahmini | Ders Problem Çözme |
5 | Tek grup için Aralık Tahmini | Ders Problem Çözme |
6 | İki grup için Aralık Tahmini | Ders Problem Çözme |
7 | Genel Tekrar | Problem Çözme Grup Çalışması |
8 | Ara sınavlar | |
9 | Karar süreçleri, tek ve iki grup için Z testi | Ders Problem Çözme |
10 | t- testi ve SPSS çalışmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
11 | Ki-kare testi ve SPSS uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
12 | Tek Faktör Varyans Analizi ve SPSS çalışmaları | Ders Problem Çözme Grup Çalışması |
13 | Korelasyon Katsayısı, Kontenjans Katsayısı ve SPSS uygulamaları | Ders Problem Çözme |
14 | Regresyon Analizi ve SPSS uygulamaları | Ders Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İstatistiksel yöntemleri kullanarak mevcut problemleri çözebilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Hipotez testinin aşamalarını bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
En az bir paket program kullanarak bazı parametrik analizleri uygulayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
İstatistiksel hipotezleri tanımlayabilir ve test edebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
İstatistiksel problemleri tanımlayabilir ve çözüm önerebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İstatistiksel yöntemleri kullanarak mevcut problemleri çözebilir | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | - | 5 | 3 | 4 | 5 | - | 4 | 4 | ;
Hipotez testinin aşamalarını bilir. | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | 5 | 3 | 4 | 2 | 1 | - | 2 | ;
En az bir paket program kullanarak bazı parametrik analizleri uygulayabilir. | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 2 | 4 | 4 | ;
İstatistiksel hipotezleri tanımlayabilir ve test edebilir. | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | - | 5 | 3 | 5 | 5 | 1 | 3 | 4 | ;
İstatistiksel problemleri tanımlayabilir ve çözüm önerebilir. | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | - | 5 | 3 | 5 | 4 | - | 4 | 4 | ;
Ortalama Değer | 3,8 | 4,4 | 5 | 4,2 | 4,2 | 4,6 | 4,8 | 0,6 | 5 | 3 | 4,4 | 4,2 | 0,8 | 3 | 3,6 |