Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İstatistik II | MUD204 | 4 | 2 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | FİNANS VE BANKACILIK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Alıştırma ve Uygulama |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Burçin ÖNER |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin dönem içerisinde gösterilecek istatistik konularını öğrenmeleri, yapılan bir araştırmanın amacına uygun olarak nasıl veri toplanacağını, elde ettikleri bilgilerin nasıl sınıflandırılacağını ve en önemlisi de bu verilerden uygun çıkarsamanın nasıl yapılacağını öğrenmeleri amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Örnekleme ve Örnekleme Dağılımları, İstatistiksel Tahminleme, İstatistiksel Karar Alma, Ki-Kare Testi, Regresyon ve Korelasyon Analizi, Zaman Serileri Analizi, İndeksler |
Ders Kaynakları |
Komisyon, İstatistik 2, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2013 (Anadolu Üniversitesi AÖF Ders Kitabı)
Fikri Akdeniz, Olasılık ve İstatistik, Nobel Kitabevi, 2004 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 99 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,88 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tamsayım ve örnekleme, örnekleme sürecinin aşamaları, örnekleme yöntemleri | |
2 | Örnekleme dağılımları | |
3 | İstatistiksel tahminleme türleri, nokta ve aralık tahminlemeleri | |
4 | İstatistiksel hipotez testleri, hipotez test sürecinin aşamaları | |
5 | Tek evren parametresine ilişkin hipotez testleri | |
6 | İki Evren parametresine ilişkin hipotez testleri | |
7 | Hipotez testlerine ilişkin uygulamalar | |
8 | Ara sınavlar | |
9 | Ki-kare bağımsızlık, homojenlik, iyi uyum testi ve kontenjans katsayısı | |
10 | Regresyon analizi, basit doğrusal regresyon | |
11 | Korelasyon analizi, belirlilik katsayısı ve yorumlamaları | |
12 | Zaman serilerinin analizi ve trend analizi | |
13 | Basit indeksler | |
14 | Bileşik indeksler |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İstatistiksel yöntemleri kullanarak mevcut problemleri çözebilir | |||
Hipotez testinin aşamalarını bilir. | |||
İstatistiksel yöntemleri kullanarak mevcut problemleri çözebilir. | |||
İndeks kavramını bilir ve gerekli hesaplamaları yapabilir. | |||
İstatistiksel hipotezleri tanımlayabilir ve test edebilir. | |||
İstatistiksel problemleri tanımlayabilir ve çözüm önerebilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İstatistiksel yöntemleri kullanarak mevcut problemleri çözebilir | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | - | 3 | 2 | - | 3 | 3 | 4 | 4 |
Hipotez testinin aşamalarını bilir. | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | - | 3 | 2 | - | 3 | 3 | 4 | 3 |
İstatistiksel yöntemleri kullanarak mevcut problemleri çözebilir. | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | - | 3 | 2 | - | 3 | 3 | 4 | 4 |
İndeks kavramını bilir ve gerekli hesaplamaları yapabilir. | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | - | 2 | 3 | - | 3 | 3 | 4 | 4 |
İstatistiksel hipotezleri tanımlayabilir ve test edebilir. | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | - | 2 | - | - | 3 | 4 | 4 | 2 |
İstatistiksel problemleri tanımlayabilir ve çözüm önerebilir. | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | - | 3 | - | - | 4 | 4 | 4 | 3 |