EN
  • Anasayfa
  • BAF104 Bankacılık ve Finansa Giriş (2024 - 2025 / 2. Yarıyıl)
  • EN
BAF104 - Bankacılık ve Finansa Giriş
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bankacılık ve Finansa Giriş BAF104 2 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
FİNANS VE BANKACILIK
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Faruk AKIN
Ders Veren
Amaç

Küresel finansal gelişmeler ışığında finansal sistemin işleyişi, finansal piyasalar, finansal kurumlar ve araçlar, finansal matematik ve analize ilişkin güncel temel teorik ve uygulamalı bilgilerin aktarılması amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Finans kavramı, işletmelerde finansal yönetim, Finansal sistemin işleyişi, fon arz ve talep edenler, Para ve sermaye piyasaları, döviz piyasaları, Finansal aracı kurumlar,Finansal piyasa araçları,Paranın zaman değeri, risk ve getiriye ilişkin temel kavramlar, Basit ve bileşik faiz, güncel finansal değerlendirme ve uygulamalar; konularını içermektedir.

Ders Kaynakları Bankacılık Giriş ve İlkeleri, Beta Yayınevi, Ed. Ferudun Kaya
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 12 12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 12 12
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 14 56
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 12 12
Final Final 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 152
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,96
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Finansal piyasa ve finansal sistem
2 Bankaların ekonomideki fonksiyonları
3 Finansal piyasalarda düzenleyici ve denetleyici kurumlar
5 Banka türleri
5 Banka türleri
6 Merkez bankacılığı Sözlü
8 Bankacılık sektörü bilançosu Sözlü
8 Bankacılık sektörü bilançosu Sözlü
9 Bankacılıkta risk
10 Bankacılıkta uluslararası standartlar Sözlü
10 Finans kavramı, işletmelerde finansal yönetim
10 Finans kavramı, işletmelerde finansal yönetim
14 Paranın zaman değeri Sözlü
14 Paranın zaman değeri Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bankacılık işlemleri ve banka türleri hakkında bilgi sahibi olmak Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Dünya’da ve Türkiye’de finansal kurumların gelişimini açıklayabilmek Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Finansal sistemi anlayıp, finansal kurumların finansal sistemdeki yerini açıklayabilmek Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Faizle ilgili göstergeleri yorumlayabilmek Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Bankacılık işlemleri ve banka türleri hakkında bilgi sahibi olmak 5 5 5 5 5 4 4 4 5 5 5 5 5 4 4
Dünya’da ve Türkiye’de finansal kurumların gelişimini açıklayabilmek 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 5 4 5
Finansal sistemi anlayıp, finansal kurumların finansal sistemdeki yerini açıklayabilmek 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 4 4 4 5 5
Faizle ilgili göstergeleri yorumlayabilmek 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5