Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mesleki İngilizce I | BAF221 | 3 | 4 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | FİNANS VE BANKACILIK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders, ödev, sınıf içi çalışma, tartışma, sözel, görsel ve işitsel iletişim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Kadir BERK |
Ders Veren | Arş. Gör. Burcu ÇINAR |
Amaç |
Dinleme, okuma, yazma ve konuşma becerilerini geliştirmek suretiyle Mesleki İngilizce'ye temel oluşturarak bir ileri seviyeye geçmek, alanında yeterli dil ve kelime bilgisine sahip olmak. Güncel konular, bankacılık ile ilgili okuma parçaları yoluyla yeni kelimeler, ifadeler öğretmek ve bu kavramları iş hayatında kullanabilecek beceriyi kazandırmak |
Ders İçeriği |
İşletme, Pazarlama, Ekonomi, Bankacılık ve Finans, Kamu Yönetimi ve Bilgi Teknolojilerini içeren mesleki konular, mesleki kelime, terim, dil bilgisi ve kısaltmalar, meslek grupları, üretim, telefon görüşmeleri, elektronik posta, faks, mektup gibi profesyonel iş görüşme ve yazışmaları |
Ders Kaynakları |
Marks, J. Banking and Finance, A & C Black, London, 2007
Flinders, S. Professional English, Business: General, Penguin, Edinburgh, 2003 Mascull, B., Business Vocabulary in Use, Cambridge University Press, Cambridge, 2006 Wyatt, R., Business and Administration, A & C Black, London, 2003 Marks, J., Computers and Information Technology, A & C Black, London, 2007 Redman, S., English Vocabulary in Use, Cambridge University Press, Cambridge, 2004 Williams, D., H., Herd, C., Essential Business English Vocabulary: Business Words, Heinemann, Glasgow, 1992 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Ödev 1 | 10 |
Ödev 2 | 10 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 14 | 28 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Final | Final | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,47 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Introduction, getting to know each other, revision of the syllabus | Tartışmalı Ders |
2 | Parts of speech. Talking about language. Using a dictionary | Tartışmalı Ders |
3 | Abbreviations, prefixes, noun suffixes | Tartışmalı Ders |
4 | Numbers and years. Ordering numbers, part of numbers | Tartışmalı Ders |
5 | Adjective suffixes. Have and have got | Tartışmalı Ders |
6 | Jobs, places, departments and industries | Tartışmalı Ders |
7 | Make, do and take. Get: uses and expressions | Tartışmalı Ders |
8 | Numbers and time. Days and dates. Numbers and Money | Tartışmalı Ders |
9 | Uncountable nouns and plural nouns. Verbs + ing form or infinitive | Tartışmalı Ders |
10 | Where is it made? Product instructions | Tartışmalı Ders |
11 | Prepositions : place. Telephoning (1) starting and ending | Tartışmalı Ders |
12 | Work: duties, pay and conditions. Email, faxes and letters (1) business writing | Tartışmalı Ders |
13 | Jobs. Presentations (1) getting started | Tartışmalı Ders |
14 | On the phone. Telephoning (2) spelling and numbers | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Edindiği İngilizce bilgisi ile iletişim araçlarını temel düzeyde kullanabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Mesleği ile ilgili yabancı dilde düşünüp, konuşabilme yetisine sahip olur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Mesleğini İngilizce olarak tanımlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Alanında kısaltma, kelime ve terim bilgisine sahip olur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Edindiği İngilizce bilgisi ile iletişim araçlarını temel düzeyde kullanabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mesleği ile ilgili yabancı dilde düşünüp, konuşabilme yetisine sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mesleğini İngilizce olarak tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Alanında kısaltma, kelime ve terim bilgisine sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |