Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sosyal Bilim İlkeleri | BAF225 | 3 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | FİNANS VE BANKACILIK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün, Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Özgür ÇETİNER |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Özgür ÇETİNER |
Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilere, sosyal bilimlerin temel kavramlarını, fikirlerini ve yöntemlerini alt disiplinlerine referansla tanıtmaktır. |
Ders İçeriği |
Bilimsel bilginin doğası ve sosyal bilimlerle ilgili genel bilgilerin yanı sıra, sosyoloji, sosyal psikoloji, siyaset bilimi ve ekonomi disiplinlerinden seçilmiş konular dersin içeriğini oluşturacaktır. |
Ders Kaynakları |
Anthony Giddens, Sosyoloji, Kırmızı Yayınları, 2012.
Zygmunt Bauman, Sosyolojik Düşünmek, Ayrıntı Yayınları, 2010. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin sunumu, kapsamı ve gereklilikleri konusunda öğrencilerin bilgilendirilmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
2 | Sosyolojik bakış açısı | |
3 | Sosyal Bilimler ve Eleştirel Düşünme | |
4 | Sosyolojik Kuramlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
5 | Sosyalizasyon | Ders Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Toplumsal ve Ekonomik Tabakalaşma I | Ders Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma |
7 | Toplumsal ve Ekonomik Tabakalaşma II | Ders Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Okuma Çalışması (dönem içi belirlenen roman) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
9 | Toplumsal Eşitsizlikler Sınıf ve Yoksulluk | |
10 | Şehirler ve Kentsel Yaşam | Ders Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Toplumsal Cinsiyet ve Aile | Ders Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma |
12 | Ekonomi ve Toplum | |
13 | Örgütler ve Ağlar | Ders Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma |
14 | Dönem Değerlendirmesi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Toplumsal kurum ve olayları sosyal bilim kavramları çerçevesinde eleştirebileceklerdir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Toplumsal süreçleri organize eden ve toplumun fonksiyonlarını yerine getirmesine imkan veren yapının işleyişini kavrayabileceklerdir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Sosyal psikolojinin kavramlarını kullanarak toplumdaki önyargı, ayrımcılık ve stereotipleştirme gibi durumları sorgulayabileceklerdir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Bilimsel bilgi ile bilimsel olmayan bilgiyi birbirinden ayırt edebileceklerdir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Sosyoloji teorilerini ve genel kavramlarını kullanarak toplumsal eşitsizliklerin farklı boyutlarını değerlendirebileceklerdir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Toplumsal kurum ve olayları sosyal bilim kavramları çerçevesinde eleştirebileceklerdir. | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 5 | 3 |
Toplumsal süreçleri organize eden ve toplumun fonksiyonlarını yerine getirmesine imkan veren yapının işleyişini kavrayabileceklerdir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 3 |
Sosyal psikolojinin kavramlarını kullanarak toplumdaki önyargı, ayrımcılık ve stereotipleştirme gibi durumları sorgulayabileceklerdir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 |
Bilimsel bilgi ile bilimsel olmayan bilgiyi birbirinden ayırt edebileceklerdir. | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 3 | 1 | 5 | 2 |
Sosyoloji teorilerini ve genel kavramlarını kullanarak toplumsal eşitsizliklerin farklı boyutlarını değerlendirebileceklerdir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 |