EN
  • Anasayfa
  • BAF224 Türkiye Ekonomisi (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
BAF224 - Türkiye Ekonomisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Türkiye Ekonomisi BAF224 4 3 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
FİNANS VE BANKACILIK
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün, yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Faruk AKIN
Ders Veren
Amaç

Dersin amacı, özellikle 1923 sonrasında Türkiye ekonomisindeki gelişmeleri tarihsel boyutundan soyutlamaksızın analitik olarak anlatmaya çalışmak ve günümüz gelişmelerinin sağlıklı değerlendirilmesi için gerekli donanımı verebilmektir.

Ders İçeriği

Türkiye’de izlenen ekonomi politikaları ve sonuçlarının analizi ve olası tahminler, Türkiye'de yaşanan krizler ve Türkiye'nin ekonomi gündemi

Ders Kaynakları Kepenek,Y. (2016) Türkiye Ekonomisi, İstanbul: Remzi Kitabevi
Yeldan,E. (2004) Küreselleşme Sürecinde Türkiye Ekonomisi, İstanbul: İletişim Yay.
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 15 15
Final Final 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 147
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,76
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin ve işleyişinin tanıtılması-Osmanlı imparatorluğunun son dönemi
2 Cumhuriyetin ilk on yılı
3 Devletçilik dönemi
4 İkinci Dünya Savaşı Dönemi
5 1950-1960 dönemi
6 1970-1980 dönemi
7 24 Ocak 1980 Kararları ve 1980’li Yıllar- Karşılaştırmalı İhracata Dönük Sanayileşme -Türkiye için ilk sonuçları
8 Ara Sınav
9 1989 Kararı ve Türkiye ekonomisi üzerindeki etkisi- Türkiye'nin Finansallaşması ve Konvertibilite Kararı
10 Türkiye Ekonomisindeki Finansal Yapı ile ilgili Reformlar ve Sorunlar - 1990lar ve Zor yıllar; Sektörel tıkanmalar ve "Çıpa Programı"
11 2000-2001 Finansal Krizi
12 2003-2009 Ekonomik İyileşme Dönemi
13 Global Kriz sonrası Dünya ve Türkiye Ekonomisi – 2013 Fed Kararları sonrası Türkiye ekonomisi-
14 Final
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler Türkiye ekonomisinde uygulanan iktisat politikalarını, kararları ve uygulamaları yorumlayabilir Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Öğrenciler Türkiye üzerine istatistiksel verileri değerlendirebilir ve yorumlar Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Öğrenciler Türkiye ekonomisine ilişkin akademik çalışmaları ve raporları analiz edebilecektir. Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Öğrenciler Türkiye ekonomisinde uygulanan iktisat politikalarını, kararları ve uygulamaları yorumlayabilir 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5
Öğrenciler Türkiye üzerine istatistiksel verileri değerlendirebilir ve yorumlar 5 5 5 5 4 4 4 4 5 5 5 5 5 5 5
Öğrenciler Türkiye ekonomisine ilişkin akademik çalışmaları ve raporları analiz edebilecektir. 5 5 5 5 5 5 5 4 5 4 4 4 4 4 4