Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türkiye Ekonomisi | BAF224 | 4 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | FİNANS VE BANKACILIK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün, yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Faruk AKIN |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı, özellikle 1923 sonrasında Türkiye ekonomisindeki gelişmeleri tarihsel boyutundan soyutlamaksızın analitik olarak anlatmaya çalışmak ve günümüz gelişmelerinin sağlıklı değerlendirilmesi için gerekli donanımı verebilmektir. |
Ders İçeriği |
Türkiye’de izlenen ekonomi politikaları ve sonuçlarının analizi ve olası tahminler, Türkiye'de yaşanan krizler ve Türkiye'nin ekonomi gündemi |
Ders Kaynakları |
Kepenek,Y. (2016) Türkiye Ekonomisi, İstanbul: Remzi Kitabevi
Yeldan,E. (2004) Küreselleşme Sürecinde Türkiye Ekonomisi, İstanbul: İletişim Yay. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 15 | 15 |
Final | Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 147 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,76 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin ve işleyişinin tanıtılması-Osmanlı imparatorluğunun son dönemi | |
2 | Cumhuriyetin ilk on yılı | |
3 | Devletçilik dönemi | |
4 | İkinci Dünya Savaşı Dönemi | |
5 | 1950-1960 dönemi | |
6 | 1970-1980 dönemi | |
7 | 24 Ocak 1980 Kararları ve 1980’li Yıllar- Karşılaştırmalı İhracata Dönük Sanayileşme -Türkiye için ilk sonuçları | |
8 | Ara Sınav | |
9 | 1989 Kararı ve Türkiye ekonomisi üzerindeki etkisi- Türkiye'nin Finansallaşması ve Konvertibilite Kararı | |
10 | Türkiye Ekonomisindeki Finansal Yapı ile ilgili Reformlar ve Sorunlar - 1990lar ve Zor yıllar; Sektörel tıkanmalar ve "Çıpa Programı" | |
11 | 2000-2001 Finansal Krizi | |
12 | 2003-2009 Ekonomik İyileşme Dönemi | |
13 | Global Kriz sonrası Dünya ve Türkiye Ekonomisi – 2013 Fed Kararları sonrası Türkiye ekonomisi- | |
14 | Final |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler Türkiye ekonomisinde uygulanan iktisat politikalarını, kararları ve uygulamaları yorumlayabilir | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | |
Öğrenciler Türkiye üzerine istatistiksel verileri değerlendirebilir ve yorumlar | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | |
Öğrenciler Türkiye ekonomisine ilişkin akademik çalışmaları ve raporları analiz edebilecektir. | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler Türkiye ekonomisinde uygulanan iktisat politikalarını, kararları ve uygulamaları yorumlayabilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Öğrenciler Türkiye üzerine istatistiksel verileri değerlendirebilir ve yorumlar | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Öğrenciler Türkiye ekonomisine ilişkin akademik çalışmaları ve raporları analiz edebilecektir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |