EN
  • Anasayfa
  • BAF301 Pazarlama Yönetimi (2019 - 2020 / 5. Yarıyıl)
  • EN
BAF301 - Pazarlama Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Pazarlama Yönetimi BAF301 5 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
FİNANS VE BANKACILIK
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün
EBS Koordinatörü
Ders Veren Doç. Dr. Nurdan SEVİM
Amaç

Bu dersin amacı, pazarlama kavramının ne olduğunu, pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesine ilişkin temel ilkelerin neler olduğu, pazarlama karması, pazarlama yönetimi ve pazarlama performansının incelenmesi ve pazarlama etiği konularının öğrencilere anlatılmasıdır.

Ders İçeriği

Bu derste pazarlama kavramının tanımı ile pazarlama faaliyetlerinin etkilendiği çevresel şartların incelenmesi ve pazarlama sürecinin elemanları olan pazarlama karmasının anlatılması ve pazarlama yönetimi fonksiyonunun uygulanmasındaki ilkelere değinilecektir.

Ders Kaynakları Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, Remzi Altunışık, Şuayip Özdemir, Ömer Torlak, Beta Yayınları 2017.
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 2 7 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 6 2 12
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 10 3 30
Toplam İş Yükü (Saat) 126
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,94
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Pazarlama yönetimi dersinin amacı ve dersle ilgili temel kaynaklar. Ders
2 Pazarlamaya giriş, pazarlama kavramının tanımı, pazarlama anlayışının (yaklaşımlarının) gelişimi. Ders
3 Pazarlama yönetimi kavramı. Pazarlama yönetimi ve çevre ile ilişkisi.
4 Pazarlama kararlarıyla ilgili makro ve mikro çevre faktörleri.
5 Tüketici davranışları
6 Pazar bölümlendirme ve konumlandırma
7 Ara sınav
8 Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırmaları Ders
9 Ürün
10 Fiyat
11 Dağıtım
12 Tutundurma ve pazarlama iletişimi
13 Pazarlama yönetimi ve stratejik pazarlama planlaması
14 Dönem değerlendirmesi Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tüketici davranışlarının özelliklerini tanımlar
Pazarlama kavram ve olgularını tanımlar ve örnekler verirler
Pazarlama yönetimindeki gelişmeleri tanımlar.
Pazar çevresi kavramını açıklar, pazar çevresini oluşturan unsurları analiz eder ve pazarlama yönetimi açısından çıkarımlarını belirler
Pazarlama karması elemanlarını tanımlarlar.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Tüketici davranışlarının özelliklerini tanımlar - - - - - - - - - - - - - - -
Pazarlama kavram ve olgularını tanımlar ve örnekler verirler - - - - - - - - - - - - - - -
Pazarlama yönetimindeki gelişmeleri tanımlar. - - - - - - - - - - - - - - -
Pazar çevresi kavramını açıklar, pazar çevresini oluşturan unsurları analiz eder ve pazarlama yönetimi açısından çıkarımlarını belirler - - - - - - - - - - - - - - -
Pazarlama karması elemanlarını tanımlarlar. - - - - - - - - - - - - - - -