EN
  • Anasayfa
  • MTS103 Genel Dokuma ve Örme Teknolojisi (2025 - 2026 / 1. Yarıyıl)
  • EN
MTS103 - Genel Dokuma ve Örme Teknolojisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Genel Dokuma ve Örme Teknolojisi MTS103 1 3 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
MODA TASARIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Fatih GÖZÜKIZIL
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Fatih GÖZÜKIZIL
Amaç

Ders Kapsamında Dokuma ve Örme teknolojileri, kumaş üretim teknikleri,tasarımları ve teknik hesaplamaları ile ilgili bilgileri kavramaları amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Dokuma ve Örme Üretim Yöntemleri, üretim temel safhaları,kullanılan makineler ve Tasarım safhaları

Ders Kaynakları Tekstil Malzeme Bilgisi (Dr.Banu Hatice Gürcüm),2013
Dokuma Tekniği ve Sanatı (Prof.Dr.Güngör Başer),İzmir,1998
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
20
Ek Dersler
0
Kategori
20
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
30
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
30
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 8 16
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 7 7
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 8 16
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 8 16
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 5 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 5 1 5
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS 5,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin amaçları, içeriği, işlenişi ve gerekli olan malzemeler hakkında bilgi verme, Tekstil sektörü ve dokuma-örme teknolojisi ile ilgili genel açıklamalar Tartışmalı Ders Problem Çözme Ders
2 Kumaşın tanımı, tasnifi ve temel örgü türleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması
3 Dokuma makinesinin tanıtılması, Dokuma makinesi üzerinde kumaşı oluşturan tertibatların tanıtılması ve görevleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
4 Dokuma makinesi üzerinde kumaş oluşumu Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
5 Kumaş tiplerine göre dokuma hazırlık işlemleri, Bobinlemenin amacı, bobin çeşitleri ve kullanım yerleri
6 Temel dokuma örgü türleri(bezayağı, dimi, saten vb..)bu türlerin desen kağıdına çizimi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
7 Temel dokuma örgülerinin tahar-armür planları ve bu planların desen kağıdına çizimi Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
8 ARA SINAV Sınıf Dışı Çalışma
9 Çeşitli kumaş örneklerinin incelenmesi Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
9 Çeşitli kumaş örneklerinin incelenmesi Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
10 Kumaş örneklerinin karşılaştırılarak üretim esaslarına göre sınıflandırılması Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
11 Örme kumaş tanımı, sınıflandırılması, temel örgüler Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
12 Örgü makinalarında örücü elemanların açıklanması Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
13 Örgü makinalarında diğer temel elemanların açıklanması Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
14 Örgü makinalarında örme kumaş oluşumu Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Dokuma ve örme örgü türleri ve bu türlerin uygulanması Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Dokuma ve Örme makinesi çalışma prensibi ve kumaşın makinede oluşumunu Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Kumaş örneklerinin karşılaştırılarak üretim esaslarına göre sınıflandırılması Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Dokuma ve örme örgü türleri ve bu türlerin uygulanması 5 - - - - - - - - - - - - 5
Dokuma ve Örme makinesi çalışma prensibi ve kumaşın makinede oluşumunu - 5 - - - - 2 - - 2 - - 2 5
Kumaş örneklerinin karşılaştırılarak üretim esaslarına göre sınıflandırılması - - - 3 1 2 - 1 - 2 - - 2 5
Ortalama Değer 1,67 1,67 - 1 0,33 0,67 0,67 0,33 - 1,33 - - 1,33 5