| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Genel İplik Teknolojisi | MTS102 | 2 | 2 + 1 | 4,0 |
| Birim Bölüm | MODA TASARIMI |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Fatih GÖZÜKIZIL (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Tekstil sektöründe üretilen ve kullanılan iplik tipleri ve üretim yöntemleri, kullanılan makineler, iplik numaralandırma sistemleri hakkında bilgi vermektir. |
| Ders İçeriği |
İplik teknolojisi, iplik tiplerinin sınıflandırılması ,iplik numaralandırma sistemleri iplik üretim yöntemleri, iplikçilik le ilgili hesaplamalar |
| Ders Kaynakları |
Pamuk İplikçiliği Ders Notları (Prof.Dr. Özcan ÖZDEMİR)
Temel İplik Bilgisi (İsmail Usta) Tekstil Malzeme Bilgisi ( Dr. Banu Hatice Gürcüm) |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,92 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dersin amaçları, içeriği, işlenişi hakkında bilgi, İplikçilik sektörü ile ilgili genel açıklamalar, Türkiye’de iplikçilik sektörü hakkında genel bilgilendirme | |
| 2 | İplik teknolojisi, iplik tiplerinin sınıflandırılması | |
| 3 | İpliklerin görünüm özellikleri | |
| 4 | İpliklerin yapısal özellikleri | |
| 5 | Pamuk lifi sınıflandırma esasları | |
| 6 | Yün iplikçilik sistemi | |
| 7 | Pamuk iplikçiliğinde işlem akışı, Harman Hallaç Ünitesi | |
| 8 | ARA SINAV | |
| 8 | Tarak Makinesi, Cer Makinesi | |
| 8 | Tarak Makinesi, Cer Makinesi | |
| 10 | Fitil Makinesi, Ring İplik makinesi | |
| 11 | Penye İplikçilik Sistemi | |
| 12 | İplik numaralandırma sistemi ve iplikçilikle ilgili hesaplamalar | |
| 12 | İplik numaralandırma sistemi ve iplikçilikle ilgili hesaplamalar | |
| 12 | İplik numaralandırma sistemi ve iplikçilikle ilgili hesaplamalar |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| İplikçilik sistemleri hakkında bilgi edinme. | |||
| İplik numara, büküm, kıvrım gibi özelliklerin iplik üzerindeki etkilerini kavrama | |||
| İplik üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İplikçilik sistemleri hakkında bilgi edinme. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | 2 | 2 | ;
| İplik numara, büküm, kıvrım gibi özelliklerin iplik üzerindeki etkilerini kavrama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 2 | - | - | 2 | 2 | ;
| İplik üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | 2 | - | - | 2 | 2 | ;
| Ortalama Değer | 1,67 | 1,33 | - | - | - | - | - | - | - | 1,67 | - | - | 2 | 2 |