| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Moda Tasarımında Temel Çizim Teknikleri | MTS106 | 1 | 2 + 2 | 4,0 |
| Birim Bölüm | MODA TASARIMI |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Bünyamin AYYILDIZ (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Bünyamin AYYILDIZ |
| Amaç |
Temel çizim Işık ,gölge, İnsan figürü çizimi ,kompozisyon ve kumaş tasarımı yapabilmek. |
| Ders İçeriği |
Figür- giyim ilişkisinin tanımlanması ve örneklendirilmesi, Figürü giysiyle bütünleştirme uygulamaları |
| Ders Kaynakları |
Moda Tasarım Çizimleri 2013 (Bina Abling)
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Uygulama 1 | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
10
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
10
|
|
Destek Dersleri
|
10
|
|
Ek Dersler
|
10
|
|
Kategori
|
10
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
10
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
10
|
|
Uygulama Dersleri
|
10
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
10
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
10
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 6 | 6 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 12 | 12 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 6 | 6 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 10 | 10 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 7 | 14 |
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 1 | 12 | 12 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 8 | 8 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 6 | 6 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 6 | 6 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,27 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dersin amacı ve içeriğinin verilmesi, gerekli materyallerin teminin istenmesi | |
| 2 | Cansız modelden desen ve çizim çalışmaları | |
| 3 | Karakalem tekniği ile cansız modelden desen çizimi | |
| 4 | Karakalem tekniğiyle ışık-gölge çalışması(cansız model) | |
| 5 | Figürde oran-orantı, Biçim ve kompozisyon çalışmaları | |
| 6 | Kadın figür çizimi | |
| 7 | Erkek figür çizimi | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Çocuk figür çizimi | |
| 10 | Kumaş ve doku çizimleri (kuru boya) | |
| 11 | Figür- giyim ilişkisinin tanımlanması ve örneklendirilmesi, Figürü giysiyle bütünleştirme uygulamaları | |
| 12 | Figür üzerine giysi tasarımı | |
| 13 | Temel giysi formlarının teknik çizimleri | |
| 13 | Temel giysi formlarının teknik çizimleri |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Cansız modelden desen çalışır | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
| Figür- giyim ilişkisini kurar ve tasarımlarını figüre giydirir. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Benzetim Saha / Arazi Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
| Oran ve oranlama uygulamasını gerçekleştirir. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
| Işık-gölge tekniğini öğrenir. | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Benzetim Saha / Arazi Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
| Desen kavramını kavrar. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Cansız modelden desen çalışır | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Figür- giyim ilişkisini kurar ve tasarımlarını figüre giydirir. | 4 | 5 | 5 | 4 | 1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | ;
| Oran ve oranlama uygulamasını gerçekleştirir. | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | - | 4 | ;
| Işık-gölge tekniğini öğrenir. | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | ;
| Desen kavramını kavrar. | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 3,8 | 4,6 | 4,2 | 4 | 3,2 | 4,6 | 4,6 | 4,2 | 4,4 | 4,2 | 3,8 | 4 | 2,8 | 4,2 |