EN
  • Anasayfa
  • MTS106 Moda Tasarımında Temel Çizim Teknikleri (2025 - 2026 / 1. Yarıyıl)
  • EN
MTS106 - Moda Tasarımında Temel Çizim Teknikleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Moda Tasarımında Temel Çizim Teknikleri MTS106 1 2 + 2 4,0 Pdf
Birim Bölüm
MODA TASARIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Bünyamin AYYILDIZ
Ders Veren Öğr. Gör. Bünyamin AYYILDIZ
Amaç

Temel çizim Işık ,gölge, İnsan figürü çizimi ,kompozisyon ve kumaş tasarımı yapabilmek.

Ders İçeriği

Figür- giyim ilişkisinin tanımlanması ve örneklendirilmesi, Figürü giysiyle bütünleştirme uygulamaları

Ders Kaynakları Moda Tasarım Çizimleri 2013 (Bina Abling)
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Uygulama 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
10
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
10
Destek Dersleri
10
Ek Dersler
10
Kategori
10
Mesleki Seçmeli Dersler
10
Temel Meslek Dersleri
10
Uygulama Dersleri
10
Uzmanlık / Alan Dersleri
10
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
10
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 6 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 12 12
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 6 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 10 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 2 7 14
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 1 12 12
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 1 8 8
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 6 6
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 1 6 6
Toplam İş Yükü (Saat) 109
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,27
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin amacı ve içeriğinin verilmesi, gerekli materyallerin teminin istenmesi
2 Cansız modelden desen ve çizim çalışmaları
3 Karakalem tekniği ile cansız modelden desen çizimi
4 Karakalem tekniğiyle ışık-gölge çalışması(cansız model)
5 Figürde oran-orantı, Biçim ve kompozisyon çalışmaları
6 Kadın figür çizimi
7 Erkek figür çizimi
8 Ara Sınav
9 Çocuk figür çizimi
10 Kumaş ve doku çizimleri (kuru boya)
11 Figür- giyim ilişkisinin tanımlanması ve örneklendirilmesi, Figürü giysiyle bütünleştirme uygulamaları
12 Figür üzerine giysi tasarımı
13 Temel giysi formlarının teknik çizimleri
13 Temel giysi formlarının teknik çizimleri
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Cansız modelden desen çalışır Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
Figür- giyim ilişkisini kurar ve tasarımlarını figüre giydirir. Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Benzetim Saha / Arazi Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
Oran ve oranlama uygulamasını gerçekleştirir. Ödev / Proje Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
Işık-gölge tekniğini öğrenir. Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Benzetim Saha / Arazi Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
Desen kavramını kavrar. Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Cansız modelden desen çalışır 3 4 3 4 4 5 5 3 3 4 4 4 4 4
Figür- giyim ilişkisini kurar ve tasarımlarını figüre giydirir. 4 5 5 4 1 4 4 4 5 4 3 4 3 3
Oran ve oranlama uygulamasını gerçekleştirir. 4 5 5 4 4 4 5 4 5 3 3 4 - 4
Işık-gölge tekniğini öğrenir. 4 4 4 3 4 5 4 5 4 5 4 3 4 5
Desen kavramını kavrar. 4 5 4 5 3 5 5 5 5 5 5 5 3 5
Ortalama Değer 3,8 4,6 4,2 4 3,2 4,6 4,6 4,2 4,4 4,2 3,8 4 2,8 4,2