Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kalıp Hazırlama | MTS108 | 2 | 2 + 2 | 5,0 |
Birim Bölüm | MODA TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Enes NAYMAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Vücut anatomisini tanıma,kadın temel etek ve beden çizimi için ölçü alma noktalarını bilme ve ölçü alma, kadın vücut tiplerine göre temel etek ve etek çeşitlerinin kalıplarını hazırlayabilme.hazırlanan kalıpların şablonlanması ve pastal planı hazırlaya bilme. |
Ders İçeriği |
Pensli temel beden ve kol kalıbı,Pensli temel beden ve kol şablon kalıbı,Pensli temel beden kalıpları uygunluk kontrolü,Pensli temel beden ve kol serileme işlemleri,Pens kaydırmaları. |
Ders Kaynakları |
KALIP HAZIRLAMA ETEK VE PANTOLON(A. Çelebi, N. Şentürkler, Y. Ünlüer)
Kalıp Hazırlama Teknikleri Dersi Megep Modülleri(Milli Eğitim Bakanlığı) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 5 | 14 | 70 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 5 | 6 | 30 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,78 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin amaçları, konuların içeriği, işlenişi ve temel kavramlar. | Ders |
2 | Temel etek üzerine simetrik modeli uygulama ve şablon çizimi yapma | Gösterim Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
3 | Temel etek üzerine asimetrik modeli uygulama ve şablon çizimi yapma | |
4 | Etek pens kaydırmalarını uygulama ve şablon çalışılması | Gösterim Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
5 | Etek kalıbı üzerine pileli etek kalıbı uygulama ve şablon çalışılması | Gösterim Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
6 | Kloş Etek çizimi ve şablon çalışılması | Gösterim Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
7 | Koni etek çizimi ve şablon çalışılması | Gösterim Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
8 | ARA SINAV | |
9 | Parçalı etek çeşitlerinin kalıp çizimi ve şablon çalışılması | Gösterim Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
10 | Temel elbise çizimi ve şablon çalışılması | Gösterim Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
11 | Temel elbise kalıbı üzerine model uygulama ve şablon çalışılması | |
12 | Temel elbise kol çizimi ve şablon çalışılması | Gösterim Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
13 | Çeşitli simetrik elbise modellerinde minyatür çalışmaları | Gösterim Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
14 | Çeşitli asimetrik elbise modellerinde minyatür çalışmaları | Gösterim Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Temel etek kalıplarını oluşturur. | Ödev / Proje | Gösterim Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Pens kaydırma tekniklerini öğrenir. | Ödev / Proje | Gösterim Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Kalıp çizim tekniklerini kavrar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Gösterim Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Temel elbise kalıplarını oluşturur. | Ödev / Proje | Gösterim Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Kalıp oluştururken gerekli olan hesaplamaları yapar. | Ödev / Proje | Gösterim Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel etek kalıplarını oluşturur. | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | - | - | - | 3 | - | - | 3 | 4 | ;
Pens kaydırma tekniklerini öğrenir. | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Kalıp çizim tekniklerini kavrar | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Temel elbise kalıplarını oluşturur. | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Kalıp oluştururken gerekli olan hesaplamaları yapar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | 3,6 | 3,2 | 3 | 3,8 | 3,8 | 3,8 | - | - | - | 0,6 | - | - | 0,6 | 0,8 |