Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tasarım Markalaşması | MTS209 | 3 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | MODA TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze, Araştırma inceleme |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Enes NAYMAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilere, 20. yüzyılın sonları ve 21. yüzyılın başlarında öne çıkan marka kavramı stratejilerinin ve marka iletişiminin tasarım konusu üzerindeki etkilerini kavrama becerisi kazandırmak. |
Ders İçeriği |
Marka ve markalaşma kavramları, tarihsel sürecinin analizi, Tüketim kavramının 20. yüzyıldaki konumunu, Kültür ve davranış biçimlerinin tasarım ile ilişkisi, Kurumsal kimlik tasarımının firmalar üzerindeki önemi, Mekânsal tasarım ve kamusal mekan tasarımının örnekler ile incelenmesi, Küreselleşme kavramı çerçevesinde marka ve tasarım konularını kapsamaktadır. |
Ders Kaynakları |
Aaker, D. (1991) Managing Brand Equity, Free Press, New York
3. Borja De Mozota, B. (2003) Design Management, Allworth Press, New York. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 7 | 21 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 2 | 6 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 2 | 8 | 16 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 2 | 4 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 3 | 3 | 9 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanımı, genel içerik ve yürütülmesi üzerine açıklama | Ders |
2 | Markanın tanımı, marka ve markalaşmanın tarihi (Dünyada ve Türkiye’de). | Ders |
3 | Marka yönetimi süreci; marka imajı, marka ederi, marka sadakati, marka farkındalığı, algılanan kalite, marka çağrışımı, marka ederi | Ders |
4 | Marka Tasarım Süreci; marka kimliği, kişiliği, marka ismi, sembol, logo, slogan kavramlarının açıklanması. | Ders |
5 | Marka ve Farklılaşma, kurumsal kimlik ve marka kavramı ilişkisi | Ders |
6 | Kullanıcı- marka ilişkisinin incelenmesi, markalaşmada duyusal faktörlerin etkileri. | Ders |
7 | Kültür, Tüketim-Davranış- ve Çevre etkileşiminde kullanıcı profili. | Ders |
8 | ARA SINAV | Ders |
9 | Marka-İç mekan tasarımı üzerine incelemeler (Dünyadan ve Türkiye’den öncü markalar). | Ders |
10 | Mekan tasarımında fiziksel faktörlerin önemi, estetik değerlendirmede temel kavramlar. | Ders |
11 | Tasarımın marka ve mekan olarak dönüşümü. | Ders |
12 | İletişim tasarımı kavramı, tasarım ve deneyim kavramlarının incelenmesi ve mekansal etkileşimi. | Ders |
13 | Kamusal mekan tasarımı, mekan tasarımının kurumsal kimlik olgusuna katkıları. | Ders |
14 | Kamusal mekan örneklerinin markalaşma stratejileri açısından incelenmesi. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Marka ve markalaşma kavramlarını tanımlar. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Gösterim Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Tüketim kavramının 20. yüzyıldaki konumunu anlatır. | Yazılı Sınav | Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Kurumsal kimlik tasarımının firmalar üzerindeki önemi çözümler. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Seminer Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Mekânsal tasarımları ve kamusal mekanları marka tasarımı üzerinden eleştirir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Küçük Grup Tartışması Gösterim Seminer Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Kullanıcı- marka- tüketim ilişki üzerinden kamusal ve iç mekanlar için markalar tasarlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Gösterim Seminer Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Marka ve markalaşma kavramlarını tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 | - | 3 | ;
Tüketim kavramının 20. yüzyıldaki konumunu anlatır. | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | - | - | 3 | - | 3 | ;
Kurumsal kimlik tasarımının firmalar üzerindeki önemi çözümler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | 3 | ;
Mekânsal tasarımları ve kamusal mekanları marka tasarımı üzerinden eleştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | 3 | ;
Kullanıcı- marka- tüketim ilişki üzerinden kamusal ve iç mekanlar için markalar tasarlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | 3 | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | 0,6 | - | - | - | 3,2 | - | 3 |