| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İş ve Zaman Etüdü | MTS210 | 4 | 3 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | MODA TASARIMI |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze, Araştırma inceleme |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Enes NAYMAN (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu derste; Mal veya hizmet üreten tüm üretim sistemlerinde iş ve zaman etüdünün kullanılmasının nihai amacının verimliliği arttırmak olduğu bilincinin verilmesidir. |
| Ders İçeriği |
İş etüdünün tanımı, içeriği, kapsamı, amaçları, problemin tanımı, çözümü, uygulanan yöntemler, metod etüdü tanımı, çalışma düzeyleri. Makro ve mikro hareket etüdü, zaman etüdü ve prosesi esas alan işlem şemaları. |
| Ders Kaynakları |
Mühendisler için Ergonomi, Fatih C. Babalık, 975-591-816-7, Nobel Yayıncılık, 2005
İş etüdü kitabı(M.P.M ; Mustafa KURT, Metin DAĞDEVİREN.) |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Verimlilik Nedir? Verimlilik Arttırma Sorunu, Üretkenlik nedir? | Ders |
| 2 | İş Etüdü Tanım Tarihsel Gelişim | Ders |
| 3 | Metod Etüdü Kavram ve Teknikler | Ders |
| 4 | Metod Mühendisliği Anahat İş Akış Şeması Çoklu Faaliyet Şeması İş Akış Şemaları-makina, işçi, malzeme | Ders |
| 5 | Bir İşletme Temelinde Uygulanacak Teknikler Yerleşim Düzenlemesi Ergonomi | Ders |
| 6 | Hareket Ekonomisi İlkeleri, Yalın felsefenin önemi | Ders |
| 7 | İş Ölçümü Tanım Kullanım Alanları | Ders |
| 8 | ARA SINAV | Ders |
| 9 | Zaman Etüdü Gözlem Yeterlilik Testi | Ders |
| 10 | Standart Zaman Hesabı | Ders |
| 11 | Zaman Etüdü problem ve Örnekleri | Ders |
| 12 | MTM sentetik hareket ve zaman etüdü MTM-1 MTM-2 Sentetik hareket ve zaman etüdünün kullanım alanları | Ders |
| 13 | Etüd örnekleri-uygulamalar iş değerlendirme, iş analizleri | Ders |
| 14 | Ödev Proje Değerlendirilmesi, Ders özeti, Yalın ve Yalın 6 sigmanın iş etüdü boyutları,değer Analizi Kavramı, Diğer etüd yaklaşımları | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| İş ve zaman etüdünün önemi ve tarihi gelişimi hakkında bilgi sahibi olma. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Verimlilik kavramınının önemini anlama ve yorumlayabilme. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| İş etütleri ve zaman ölçümlerinin uygulanması hakkında bilgi sahibi olma. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Ergonomi bilimi hakkında bilgi sahibi olma. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Ergonomik açıdan işleri sınıflandırabilme ve işin yapılabilirlik ve dayanılabilirlik ölçümleri hakkında bilgi sahibi olma. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İş ve zaman etüdünün önemi ve tarihi gelişimi hakkında bilgi sahibi olma. | - | - | - | - | 4 | 4 | - | - | - | 3 | 4 | - | - | - | ;
| Verimlilik kavramınının önemini anlama ve yorumlayabilme. | - | - | - | - | 4 | 4 | - | - | - | 3 | 4 | - | - | - | ;
| İş etütleri ve zaman ölçümlerinin uygulanması hakkında bilgi sahibi olma. | - | - | - | - | 3 | 4 | - | - | - | 3 | 4 | - | - | - | ;
| Ergonomi bilimi hakkında bilgi sahibi olma. | - | - | - | - | 3 | - | - | - | - | - | 3 | - | - | - | ;
| Ergonomik açıdan işleri sınıflandırabilme ve işin yapılabilirlik ve dayanılabilirlik ölçümleri hakkında bilgi sahibi olma. | - | - | - | - | 2 | 2 | - | - | - | - | 3 | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | 3,2 | 2,8 | - | - | - | 1,8 | 3,6 | - | - | - |