| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Özel Amaçlı Giysi Tasarımı | MTS214 | 4 | 2 + 1 | 4,0 |
| Birim Bölüm | MODA TASARIMI |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Enes NAYMAN (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Özel amaçlı giysi kavramını bilir ,Temaya uygun modeller geliştirir. |
| Ders İçeriği |
Dünyadan örnek özel amaçlı giysi gruplarını inceleme ( ergonomi, anatomi, tasarım, malzeme, üretim teknolojileri, kullanım özellikler) ve örnekler yapabilme |
| Ders Kaynakları |
A'dan Z' ye Modelistlik (Güngör Seyhun)
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2023-2024 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,92 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Ders içeriği ve kaynaklar hakkında bilgi verme/Planlama yapma | Ders Beyin Fırtınası |
| 2 | Dünyadan örnek özel amaçlı giysi gruplarını inceleme ( ergonomi, anatomi, tasarım, malzeme, üretim teknolojileri, kullanım özellikleri) | Ders Vaka Çalışması |
| 3 | Türkiye'den örnek özel amaçlı giysi gruplarını inceleme ergonomi, anatomi, tasarım, malzeme, üretim teknolojileri, kullanım özellikleri) | |
| 4 | Özel amaca yönelik giysi tasarımı için ön hazırlık yapma ( hedef kitle özellikleri-giysi ve malzeme özellikleri) | Ders Vaka Çalışması |
| 5 | Temaya uygun modeller geliştirme | |
| 6 | Modelleri seçme | Seminer Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
| 9 | Temel Kalıp ve prototip hazırlama | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 8 | ARASINAV | |
| 9 | Temel Kalıp ve prototip hazırlama | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 10 | Model düzeltme ve geliştirme | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 11 | Kesim ve dikim planı hazırlama | Ders Vaka Çalışması Grup Çalışması |
| 12 | Kesim, ön dikim işlemleri | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 14 | Dikim, süsleme, Son işlemler, Sunum | Ders Vaka Çalışması Grup Çalışması |
| 14 | Dikim, süsleme, Son işlemler, Sunum | Ders Vaka Çalışması Grup Çalışması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Özel amaçlı giysi kavramını tanımlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Özel amaca yönelik giysi tasarımını yapar ve özel amaca yönelik tasarlanan giysiye uygun malzeme seçer. | Ödev / Proje | Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Özel amaçlı giysileri sınıflandırır. | Ödev / Proje | Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Özel amaçlı giysiye uygun dikim tekniklerini kullanarak diker. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Özel amaçlı giysi kavramını tanımlar. | 4 | 3 | - | 4 | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Özel amaca yönelik giysi tasarımını yapar ve özel amaca yönelik tasarlanan giysiye uygun malzeme seçer. | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Özel amaçlı giysileri sınıflandırır. | 3 | 3 | - | 4 | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Özel amaçlı giysiye uygun dikim tekniklerini kullanarak diker. | - | 3 | 4 | 4 | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 2,5 | 3 | 2 | 4 | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |