Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Moda Pazarlama | MTS220 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MODA TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Enes NAYMAN |
Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Enes NAYMAN |
Amaç |
Öğrencilere moda sektöründe pazarlama stratejilerini anlayarak ve uygulayarak, marka bilinirliğini artırma ve müşteri tabanını genişletme becerilerini kazandırmaktır. Aynı zamanda öğrencilere moda trendlerini takip ederek, tüketici davranışlarını analiz ederek ve rekabetçi pazarda başarılı bir şekilde konumlanmayı öğretmektir. |
Ders İçeriği |
Moda sektöründeki ürün ve hizmetlerin pazarlanması için gerekli stratejileri, tüketici davranışlarını analiz etme, trendleri takip etme ve marka yönetimini içerir. |
Ders Kaynakları |
Moda Pazarlaması - Mike Easey Pazarlama Moda Stratejisi, Markalaşma ve Promosyon Harriet Posner Modada Tüketici Davranışı - Michael Solomon Zara'dan Armani'ye Moda Markaları- Mark Tungate
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 35 |
Uygulama 1 | 15 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
70
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
10
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
20
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 5 | 4 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 3 | 15 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 5 | 9 | 45 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 3 | 9 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,16 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Moda Pazarlamasına Giriş | |
2 | Modanın ve Moda Pazarlamasının Tarihçesi | Ders |
2 | Modanın ve Moda Pazarlamasının Tarihçesi | Ders |
4 | Moda ve Mikro Pazarlama Çevresi ve Etik | Ders |
5 | Moda - Makro Pazarlama Çevresi ve Trendler | Ders |
6 | Modada Müşteri Davranışları analizi Satın Alma Karar Süreci | Ders |
7 | Modada Müşteri Davranışları analizi ve Psikolojik-Sosyolojik faktörler | Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Moda Pazarlamasında Pazarlama Araştırması | Ders |
10 | Moda Pazarlamasında Ürün Tasarımı | Ders |
11 | Moda Pazarlamasında Fiyat Belirleme | Ders |
12 | Moda Pazarlamasında Dağıtım | Ders |
13 | Moda Pazarlamasında İletişim | Ders |
14 | Moda Pazarlaması ve Mağaza Atmosferi Oluşturma | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Marka yönetimi sürecini analiz eder. Marka oluşturma bilgileri ile marka ürünün oluşturulması, fiyatlandırılması, tutundurulması ve dağıtımını sağlayacak pazarlama becerisini kazanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Pazarlama karması-analizi-stratejilerini kavrar. Marka kavramını açıklar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Marka yönetimi, stratejiler moda marka kavramlarını tanımlar | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Moda ve pazarlama kavramlarını tanımlar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Moda pazarlama da ürün fiyat dağıtım süreçleri ile ilgili bilgi sahibi olur. Tüketici davranışlarını öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Marka yönetimi sürecini analiz eder. Marka oluşturma bilgileri ile marka ürünün oluşturulması, fiyatlandırılması, tutundurulması ve dağıtımını sağlayacak pazarlama becerisini kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | 4 | - | - | ;
Pazarlama karması-analizi-stratejilerini kavrar. Marka kavramını açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | 4 | - | - | ;
Marka yönetimi, stratejiler moda marka kavramlarını tanımlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | 4 | - | - | ;
Moda ve pazarlama kavramlarını tanımlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | 3 | - | - | ;
Moda pazarlama da ürün fiyat dağıtım süreçleri ile ilgili bilgi sahibi olur. Tüketici davranışlarını öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | 4 | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | 3,8 | - | - |