Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Osmanlı Dönemi Dokuma Kumaş Sanatı | MTS221 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MODA TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Bünyamin AYYILDIZ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Bünyamin AYYILDIZ |
Amaç |
Osmanlı kumaş dokuma sanatı ve türleri hakkında bilgi sahibi olmak |
Ders İçeriği |
Osmanlı dokuma kumaş türleri, kumaş türlerini birbirinden ayıran teknik özelliklerini kapsar |
Ders Kaynakları |
Dokuma Tekniği ve Sanatı (Güngör Başer)
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Uygulama 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 6 | 6 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 10 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 3 | 3 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 2 | 4 | 8 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 5 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 4 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 2 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Osmanlı Dokuma Sanatı hakkında genel bir bilgilendirme | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
3 | Osmanlı dokuma kumaş türleri, kumaş türlerini birbirinden ayıran teknik özellikler ve nedenleri | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması |
3 | Osmanlı dokuma kumaş türleri, kumaş türlerini birbirinden ayıran teknik özellikler ve nedenleri | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması |
5 | Osmanlı dokuma kumaş türlerinin detaylı anlatımları | |
5 | Osmanlı dokuma kumaş türlerinin detaylı anlatımları | |
5 | Osmanlı dokuma kumaş türlerinin detaylı anlatımları | |
5 | Osmanlı dokuma kumaş türlerinin detaylı anlatımları | |
8 | Arasınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
5 | Osmanlı dokuma kumaş türlerinin detaylı anlatımları | |
5 | Osmanlı dokuma kumaş türlerinin detaylı anlatımları | |
5 | Osmanlı dokuma kumaş türlerinin detaylı anlatımları | |
5 | Osmanlı dokuma kumaş türlerinin detaylı anlatımları | |
14 | Sunum Yapma | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
14 | Sunum Yapma | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Osmanlı Türk kumaşlarının teknik ve desen özelliklerini ayırt eder. | Ödev / Proje | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim | Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Osmanlı Türk kültürünün estetik ve sanatsal birikimi hakkında bilinçlidir. | Ödev / Proje | Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Saha / Arazi Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Yeni tasarımlar oluşturulurken onlardan faydalanır. | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Kumaş tipleri ve isimlerini bilir. Saray kumaşlarını ayırt eder. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Osmanlı Türk kumaşlarının teknik ve desen özelliklerini ayırt eder. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Osmanlı Türk kültürünün estetik ve sanatsal birikimi hakkında bilinçlidir. | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Seminer Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Yeni tasarımlar oluşturulurken onlardan faydalanır. | Ödev / Proje | Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Kumaş tipleri ve isimlerini bilir. Saray kumaşlarını ayırt eder. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Osmanlı Türk kumaşlarının teknik ve desen özelliklerini ayırt eder. | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 1 | 4 | 4 | 3 | ;
Osmanlı Türk kültürünün estetik ve sanatsal birikimi hakkında bilinçlidir. | 4 | 2 | 5 | 4 | 1 | 3 | 2 | 1 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | ;
Yeni tasarımlar oluşturulurken onlardan faydalanır. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 5 | 5 | 3 | 1 | 5 | 4 | 4 | ;
Kumaş tipleri ve isimlerini bilir. Saray kumaşlarını ayırt eder. | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | ;
Osmanlı Türk kumaşlarının teknik ve desen özelliklerini ayırt eder. | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | - | 3 | 4 | 5 | 4 | 1 | 4 | ;
Osmanlı Türk kültürünün estetik ve sanatsal birikimi hakkında bilinçlidir. | 4 | 4 | 5 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 1 | 4 | ;
Yeni tasarımlar oluşturulurken onlardan faydalanır. | 4 | 2 | 5 | 5 | 1 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | ;
Kumaş tipleri ve isimlerini bilir. Saray kumaşlarını ayırt eder. | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | ;
Ortalama Değer | 3,62 | 3,75 | 4,62 | 4 | 3,62 | 3,38 | 3,12 | 3,38 | 3,75 | 4 | 3,75 | 4,38 | 3 | 3,88 |