Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tekstilde Konservasyon ve Restorasyon | MTS224 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | MODA TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Enes NAYMAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Koleksiyonlardaki tarihi ve çağdaş sanat eserlerinin korunması, bakımı, restorasyonu konularında asgari bilgi vermek |
Ders İçeriği |
Koleksiyonların yer aldığı mekanların iklimlendirilmesi (çevresel koşullarının düzenlenmesi), tekstillerin sergilenme ve depolanmaları konuları dersin içeriğidir. |
Ders Kaynakları |
Agnes Timar-Balazsy&Dinah Eastop, Chemical Principles of Textile Conservation,UK,1998
Nevin Enez, Tekstil Konservasyonu, Ders Notu, Istanbul, 1992 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 3 | 6 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 6 | 36 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 2 | 2 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 3 | 6 | 18 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 3 | 15 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 4 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 2 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Konservasyon disiplininin tarihi.Konservasyon nedir? Önleyici Konservasyon nedir? Restorasyon nedir? | Ders |
2 | Tarihi ve artistik sanat objelerini koruma amaçları | Ders |
3 | Koleksiyonlardaki eserlerin bozunmasına neden olan çevresel faktörler. | Ders |
4 | Işığın koleksiyonlardaki tarihi ve artistik sanat objeleri üzerindeki bozundurucu etkisi ve alınacak önlemler. | Ders |
5 | Hava kirliliğinin etkisi ve alınacak önlemler | Ders |
6 | Relatif nemin etkisi ve alınacak önlemler. | Ders |
7 | Koleksiyonlardaki tekstil eserlerin bozunmasına neden olan üretim teknikleri. | Ders |
8 | Ara sınav | Ders |
9 | İlk inceleme ve dökümantasyon raporu hazırlamak. | Ders |
10 | Dünya müzelerinden dökümantasyon raporu örnekleri | Ders |
11 | Tarihi bir eser üzerinde dökümantasyon uygulaması. | Ders |
11 | Tarihi bir eser üzerinde dökümantasyon uygulaması. | Ders |
13 | Sergileme. Tekstil eserlerin sergilenmesinde kullanılan konservasyon malze | Ders |
14 | Küçük ebadlı tekstillerin sergilenmesi. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tarihî tekstil eserlerinin konservasyon ve restorasyon süreçlerini anlayarak, uygun yöntemleri seçme ve uygulama becerisine sahip olurlar. Ayrıca, tekstil mirasının korunması ve gelecek nesillere aktarılmasında aktif rol alabilecek bilgi ve yetkinlikleri kazanırlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası Seminer Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarihî tekstil eserlerinin konservasyon ve restorasyon süreçlerini anlayarak, uygun yöntemleri seçme ve uygulama becerisine sahip olurlar. Ayrıca, tekstil mirasının korunması ve gelecek nesillere aktarılmasında aktif rol alabilecek bilgi ve yetkinlikleri kazanırlar. | 4 | 4 | 2 | 3 | - | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | 4 | 4 | 2 | 3 | - | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - |