EN
  • Anasayfa
  • MTS229 Sistem Analizi ve Tasarımı (2025 - 2026 / 3. Yarıyıl)
  • EN
MTS229 - Sistem Analizi ve Tasarımı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sistem Analizi ve Tasarımı MTS229 3 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
MODA TASARIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Enes NAYMAN
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı, bir sistemin temel unsurlarını, problem çözme tekniklerini, bir sistemin nasıl analiz edilmesi gerektiğini, veri ve bilgi yapısının veri akış şeması kullanılarak nasıl ifade edilmesi gerektiğini açıklamaktır.

Ders İçeriği

İş süreçlerini analiz ederek gereksinimleri belirleme, bu gereksinimlere uygun sistemlerin tasarımını yapma ve uygulama süreçlerini planlama konularını kapsayan bilgi ve yöntemlerin öğretildiği bir ders programıdır.

Ders Kaynakları Seyidoğlu, Halil, Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, Güzem Can Yayınları, 2003, İstanbul
Her Elektrik-Elektronik kitabı kaynak kitap olabilir.
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 5 25
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 5 15
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 3 9
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 3 3
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 1 1
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 3 8 24
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 2 4
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 3 3 9
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Uygulama 1 Uygulama 1 4 1 4
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 7 1 7
Toplam İş Yükü (Saat) 104
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,08
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Çalışma konularının öğrencilere dağıtılması
2 Araştırma yöntemlerinin genel tanıtımı ve araştırmanın planlanması
3 Araştırmalarda birincil ve ikincil kaynaklara ulaşma
4 Ulaşılan kaynakların derlenmesi süreci, metin aktarma ve aktarma çeşitleri
5 Projenin geliştirilmesi / örnek projeler
6 Çalışmanın içindekiler ve bölümlerin hazırlanması
7 Önsöz, özet, tablo, şekil ve grafiklerin hazırlanması ve gösterilmesi
8 Kaynakçanın düzenlenmesi
9 Yazım kurallarına uyumun denetlenmesi, hatalarının giderilmesi / Ara sınav
10 Çalışmada elde edilen sonuçların değerlendirilmesi
11 Bilimsel çalışmalarda etik
12 Sunum Teknikleri / Çalışma sunumunun hazırlanması
13 Çalışmaların toplu sunumu
13 Çalışmaların toplu sunumu
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Projenin maliyet analizini yapabilecektir Ödev / Proje Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
Proje ile ilgili uygun malzemeleri seçebilecektir Ödev / Proje Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Projenin gerçekleştirilmesi için proje işlem sırasını belirleyebilecektir. Sunum / Seminer Vaka Çalışması Önceden planlanmış özel beceriler
; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Projenin maliyet analizini yapabilecektir 3 - - - 2 - - - - - - - - -
Proje ile ilgili uygun malzemeleri seçebilecektir 3 4 - - 4 - - - - 3 - - - -
Projenin gerçekleştirilmesi için proje işlem sırasını belirleyebilecektir. 3 3 3 - 4 4 - - - 3 - - - 4
Ortalama Değer 3 2,33 1 - 3,33 1,33 - - - 2 - - - 1,33