Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sistem Analizi ve Tasarımı | MTS229 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | MODA TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Enes NAYMAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, bir sistemin temel unsurlarını, problem çözme tekniklerini, bir sistemin nasıl analiz edilmesi gerektiğini, veri ve bilgi yapısının veri akış şeması kullanılarak nasıl ifade edilmesi gerektiğini açıklamaktır. |
Ders İçeriği |
İş süreçlerini analiz ederek gereksinimleri belirleme, bu gereksinimlere uygun sistemlerin tasarımını yapma ve uygulama süreçlerini planlama konularını kapsayan bilgi ve yöntemlerin öğretildiği bir ders programıdır. |
Ders Kaynakları |
Seyidoğlu, Halil, Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, Güzem Can Yayınları, 2003, İstanbul
Her Elektrik-Elektronik kitabı kaynak kitap olabilir. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 5 | 15 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 3 | 9 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 3 | 3 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 8 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 2 | 4 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 4 | 1 | 4 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 7 | 1 | 7 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Çalışma konularının öğrencilere dağıtılması | |
2 | Araştırma yöntemlerinin genel tanıtımı ve araştırmanın planlanması | |
3 | Araştırmalarda birincil ve ikincil kaynaklara ulaşma | |
4 | Ulaşılan kaynakların derlenmesi süreci, metin aktarma ve aktarma çeşitleri | |
5 | Projenin geliştirilmesi / örnek projeler | |
6 | Çalışmanın içindekiler ve bölümlerin hazırlanması | |
7 | Önsöz, özet, tablo, şekil ve grafiklerin hazırlanması ve gösterilmesi | |
8 | Kaynakçanın düzenlenmesi | |
9 | Yazım kurallarına uyumun denetlenmesi, hatalarının giderilmesi / Ara sınav | |
10 | Çalışmada elde edilen sonuçların değerlendirilmesi | |
11 | Bilimsel çalışmalarda etik | |
12 | Sunum Teknikleri / Çalışma sunumunun hazırlanması | |
13 | Çalışmaların toplu sunumu | |
13 | Çalışmaların toplu sunumu |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Projenin maliyet analizini yapabilecektir | Ödev / Proje | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Proje ile ilgili uygun malzemeleri seçebilecektir | Ödev / Proje | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Projenin gerçekleştirilmesi için proje işlem sırasını belirleyebilecektir. | Sunum / Seminer | Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Projenin maliyet analizini yapabilecektir | 3 | - | - | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Proje ile ilgili uygun malzemeleri seçebilecektir | 3 | 4 | - | - | 4 | - | - | - | - | 3 | - | - | - | - | ;
Projenin gerçekleştirilmesi için proje işlem sırasını belirleyebilecektir. | 3 | 3 | 3 | - | 4 | 4 | - | - | - | 3 | - | - | - | 4 | ;
Ortalama Değer | 3 | 2,33 | 1 | - | 3,33 | 1,33 | - | - | - | 2 | - | - | - | 1,33 |