Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Stilistlik Uygulamaları | MTS231 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | MODA TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Bünyamin AYYILDIZ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Bünyamin AYYILDIZ |
Amaç |
Moda ürünlerinin hazırlık aşamasından piyasaya sürülmesi aşamasına kadar olan evreleri örenmek |
Ders İçeriği |
Özgün giysi tasarımında sezon ve stil açısından yeni kreasyonlar oluşturma |
Ders Kaynakları |
Moda Tasarım Çizimleri (Mina Abling)
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Uygulama 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
20
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
20
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
40
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
20
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 7 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 7 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 8 | 16 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 8 | 16 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 3 | 1 | 3 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin amaçları, konuların içeriği, işlenişi, Stilistlikle ilgili temel kavram ve bilgiler | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim |
2 | Stilistliğin güzel sanatlar ve hazır giyim sektörü içerisindeki önemi | Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim |
3 | Stilistiği etkileyen faktörler, stilistlik aşamaları | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
4 | Nokta, çizgi, renk, figür çizimi, oranlar, duruşlar, model çizme | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim |
5 | Kumaş seçme, dizayn özeti | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
6 | Modelleri oluşturan detayların tanımları | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
8 | Yaka stilleri, kol stilleri, cep stilleri, kuplar, ön açılışlar | Problem Çözme Vaka Çalışması |
8 | Yaka stilleri, kol stilleri, cep stilleri, kuplar, ön açılışlar | Problem Çözme Vaka Çalışması |
9 | Erkek ve çocuk giysi stilleri | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
10 | Kreasyonun tanımı ve Kreasyon yaratma | |
11 | Moda ürünlerinin hazırlık aşamasından piyasaya sürülmesi aşamasına kadar olan evreleri | Problem Çözme Vaka Çalışması |
12 | Özgün giysi tasarımında sezon ve stil açısından yeni kreasyonlar oluşturma | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
13 | Özgün giysi tasarımında desen ve model açısından yeni kreasyonlar oluşturma | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
14 | Uygulamalı çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
eskiyi modernize edebilmek, bir konu, kavram, eğilim seçilerek, konuya uyumlu tasarımlar hazırlayabilmek, tasarımları bir araya getirerek koleksiyonlar oluşturabilmek. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Gösterim | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
özgün moda figürü çalışmaları yapabilmek | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
eskiyi modernize edebilmek, bir konu, kavram, eğilim seçilerek, konuya uyumlu tasarımlar hazırlayabilmek, tasarımları bir araya getirerek koleksiyonlar oluşturabilmek. | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 2 | 5 | 5 | 5 | 2 | ;
özgün moda figürü çalışmaları yapabilmek | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 5 | 2 | 4 | 5 | 2 | 5 | ;
Ortalama Değer | 3,5 | 4 | 3,5 | 4 | 4,5 | 3,5 | 3,5 | 3,5 | 4,5 | 2 | 4,5 | 5 | 3,5 | 3,5 |