EN
  • Anasayfa
  • MTS231 Stilistlik Uygulamaları (2025 - 2026 / 3. Yarıyıl)
  • EN
MTS231 - Stilistlik Uygulamaları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Stilistlik Uygulamaları MTS231 3 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
MODA TASARIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Bünyamin AYYILDIZ
Ders Veren Öğr. Gör. Bünyamin AYYILDIZ
Amaç

Moda ürünlerinin hazırlık aşamasından piyasaya sürülmesi aşamasına kadar olan evreleri örenmek

Ders İçeriği

Özgün giysi tasarımında sezon ve stil açısından yeni kreasyonlar oluşturma

Ders Kaynakları Moda Tasarım Çizimleri (Mina Abling)
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Uygulama 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
20
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
20
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
40
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
20
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 7 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 7 14
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 8 16
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 8 16
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 5 5
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Uygulama 1 Uygulama 1 3 1 3
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin amaçları, konuların içeriği, işlenişi, Stilistlikle ilgili temel kavram ve bilgiler Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim
2 Stilistliğin güzel sanatlar ve hazır giyim sektörü içerisindeki önemi Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim
3 Stilistiği etkileyen faktörler, stilistlik aşamaları Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
4 Nokta, çizgi, renk, figür çizimi, oranlar, duruşlar, model çizme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim
5 Kumaş seçme, dizayn özeti Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
6 Modelleri oluşturan detayların tanımları Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
8 Yaka stilleri, kol stilleri, cep stilleri, kuplar, ön açılışlar Problem Çözme Vaka Çalışması
8 Yaka stilleri, kol stilleri, cep stilleri, kuplar, ön açılışlar Problem Çözme Vaka Çalışması
9 Erkek ve çocuk giysi stilleri Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
10 Kreasyonun tanımı ve Kreasyon yaratma
11 Moda ürünlerinin hazırlık aşamasından piyasaya sürülmesi aşamasına kadar olan evreleri Problem Çözme Vaka Çalışması
12 Özgün giysi tasarımında sezon ve stil açısından yeni kreasyonlar oluşturma Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
13 Özgün giysi tasarımında desen ve model açısından yeni kreasyonlar oluşturma Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
14 Uygulamalı çalışma
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
eskiyi modernize edebilmek, bir konu, kavram, eğilim seçilerek, konuya uyumlu tasarımlar hazırlayabilmek, tasarımları bir araya getirerek koleksiyonlar oluşturabilmek. Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Gösterim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
özgün moda figürü çalışmaları yapabilmek Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
eskiyi modernize edebilmek, bir konu, kavram, eğilim seçilerek, konuya uyumlu tasarımlar hazırlayabilmek, tasarımları bir araya getirerek koleksiyonlar oluşturabilmek. 4 4 4 4 5 3 5 3 4 2 5 5 5 2
özgün moda figürü çalışmaları yapabilmek 3 4 3 4 4 4 2 4 5 2 4 5 2 5
Ortalama Değer 3,5 4 3,5 4 4,5 3,5 3,5 3,5 4,5 2 4,5 5 3,5 3,5