Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilgisayar Destekli Moda Tasarımı | MTS202 | 2 | 2 + 2 | 5,0 |
Birim Bölüm | MODA TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Araştırma inceleme/gösterip yaptırma deney/demastrasyon,benzetim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Enes NAYMAN |
Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Enes NAYMAN |
Amaç |
Öğrencilerin bilgisayar destekli giysi tasarımı sistemlerini, moda tasarımı paket programı fonksiyonlarını tanımalarını sağlama. Moda tasarımı menü fonksiyonları yardımıyla bilgisayarda model çizebilme ve modellerdeki gerekli değişiklikleri yapabilme. Modelleri bir model ismi altında toplama. Kaydetme, çağırma, model değişikliği yapma, farklı kumaş ve renk desenlerini modele uygulama. |
Ders İçeriği |
Geometrik çizim komutlarını kullanmak Düzenleme komutlarını kullanmak Renklendirme komutlarını kullanmak Kaydetme komutlarını kullanmak Bilgisayarda insan figürü çizmek Bilgisayarda giysi illüstrasyonu yapmak Bilgisayarda dokulandırma ve renklendirme yapmak Mesleki teknik çizim bilgisini kullanarak bilgisayar ortamında çizim yapmak Dikiş türlerini teknik çizim üzerine çizmek Yardımcı malzemeleri teknik çizim üzerine çizmek Sunum dosyası hazırlamak. |
Ders Kaynakları |
Tuğçe Balkaş, Teknik Moda Çizim Yöntemleri, Alternatif Yayıncılık, İstanbul 2017 ISBN 9789758015177
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 6 | 12 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 6 | 6 | 36 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 126 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,94 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin amaçları, konuların içeriği, işlenişi, Bilgisayar Destekli Giysi Tasarımı’na giriş | |
2 | Bilgisayar destekli giysi tasarımı | |
3 | Hazır giyim işletmelerinde kullanılan CAD - CAM sistemlerinin tanıtımı | |
4 | CAD – CAM sisteminin kullanımı | |
4 | CAD – CAM sisteminin kullanımı | |
6 | Parametre ve standart dosyaların düzenlenmesi | |
7 | Serilendirilecek noktaların ve serilendirme değerlerinin belirlenmesi | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Seri kural tablosunun hazırlanması | |
10 | Kalıp tasarım programının (PDS) tanıtımı, kontrolü | |
11 | Kalıp çizdirimi | |
12 | Kesim planı dosyalarının düzenlenmesi. | |
13 | Uygulamalı çalışmalar | |
13 | Uygulamalı çalışmalar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bilgisayar paket programlarını kullanarak mesleki teknik çizim yapar. | |||
Bilgisayar paket programlarını çalıştırır. | |||
Bilgisayar destekli tasarım programlarını kullanarak çizim yapar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar paket programlarını kullanarak mesleki teknik çizim yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilgisayar paket programlarını çalıştırır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilgisayar destekli tasarım programlarını kullanarak çizim yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |