Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İş Planı Hazırlama ve Girişimcilik Uygulamaları | MTS235 | 3 | 3 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | MODA TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözlü anlatım ve sunum |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Enes NAYMAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Başkaları için çalışmanın yanı sıra kendini işini kurabilecek özelliklere, bilgi ve yetkinlikler sahip olması hedeflenen öğrencilerin kendilerinde var olan girişimcilik özelliklerini ortaya çıkarmaları ve bunları geliştirebilmeleri için gerekli donanımı kazanmaları amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Bu derste girişimciliğin kavramsal çerçevesi, yaklaşımları, fonksiyonları, süreci, girişimcilik kültürü, girişimciliğin yerel ve uluslar arası bağlamı ve girişimcilik ahlakı ile ilgili konulara değinilecektir. |
Ders Kaynakları |
KOSGEB iş planı hazırlama klavuzu
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 10 | 1 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Devlet Destekleri ve KOSGEB’in tanıtılması, girişimcilikle ilgili temel kavram ve yaklaşımlar | |
2 | Girişimcilik kültürü, girişimcilik özelliklerinin sınanması, girişimcilik süreci, İş fikri geliştirme ve yaratıcılık egzersizleri | |
3 | İş planı kavramı ve öğeleri (Girişimci ve İş Fikri) | |
4 | İş planı kavramı ve öğeleri (Pazar araştırma ve pazarlama planı) | |
5 | İş planı kavramı ve öğeleri (üretim ve yönetim planları) | |
6 | İş planı kavramı ve öğeleri (finansal plan) | Beyin Fırtınası Gösterim Seminer |
7 | Ara sınav | Beyin Fırtınası Gösterim Seminer Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
8 | İş planı hazırlama süreci | |
9 | İş planı öğelerinin pekiştirilmesine yönelik atölye çalışmaları (Girişimci ve İş Fikri) | Beyin Fırtınası Gösterim Seminer |
10 | İş planı öğelerinin pekiştirilmesine yönelik atölye çalışmaları (Pazar araştırma ve pazarlama planı) | |
11 | İş planı öğelerinin pekiştirilmesine yönelik atölye çalışmaları (üretim ve yönetim planları) | |
12 | İş planı öğelerinin pekiştirilmesine yönelik atölye çalışmaları (finansal plan) | |
13 | İş planın yazılmasında dikkat edilmesi gereken hususlar | |
13 | İş planın yazılmasında dikkat edilmesi gereken hususlar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Girişimcilikteki engelleri ve teşvikleri öğrenerek uygun sektörle ilgili fırsatları karşılaştırır | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Girişimcilik özelliklerinden hareketle kendi girişimcilik özelliklerini sorgular. Girişimcilik türleri ile ilgili açıklanan faaliyetleri karşılaştırır | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Başarılı girişimcilik öykülerindeki girişimcilik özelliklerini değerlendirerek kendi girişimcilik özelliklerini geliştirir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Başarılı girişimcilik örneklerinden hareketle kariyer planını bir girişimci olarak yapılandırır. Girişimciliğin geliştirilmesi için engelleri ve teşvikleri değerlendirerek önerilerde bulunur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Girişimcilikteki engelleri ve teşvikleri öğrenerek uygun sektörle ilgili fırsatları karşılaştırır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | - | - | ;
Girişimcilik özelliklerinden hareketle kendi girişimcilik özelliklerini sorgular. Girişimcilik türleri ile ilgili açıklanan faaliyetleri karşılaştırır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | 4 | - | - | ;
Başarılı girişimcilik öykülerindeki girişimcilik özelliklerini değerlendirerek kendi girişimcilik özelliklerini geliştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | 2 | - | - | ;
Başarılı girişimcilik örneklerinden hareketle kariyer planını bir girişimci olarak yapılandırır. Girişimciliğin geliştirilmesi için engelleri ve teşvikleri değerlendirerek önerilerde bulunur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | 1,5 | - | - |