Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Moda Aksesuar Tasarımı | MTS233 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | MODA TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Fatih GÖZÜKIZIL |
Ders Veren | |
Amaç |
Giysiyi tamamlayan takı, ayakkabı, çanta, şapka, eldiven gibi tamamlayıcı unsurlarla estetik ve fonksiyonel değerler katan aksesuarların deneysel bir anlatım içinde incelemek, bir temaya uygun olarak hazırlanan, farklı malzeme ve tekniklerin öğrenci tarafından araştırılması ve belli bir konuda özgün ürünler tasarlanmak ve üretmek |
Ders İçeriği |
Moda aksesuar ürünlerinin;takı,ayakkabı,çanta,şapka,vb. tasarım ilkeleri doğrultusunda biçimlendirme ve tasarlama yöntemleri araştırılarak,renk,doku,form,malzeme gibi temel tasarım ilkeleri paralelinde projeler oluşturulması ve uygulanmasıdır |
Ders Kaynakları |
Tekstil Malzeme Bilgisi (Dr.Banu Hatice Gürcüm),2013
Moda Tasarımı (Sue Jenkyn Jones),2013 Hazır Giyimde Kullanılan Malzeme ve Aksesuarlar |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 10 | 20 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 8 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 8 | 16 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 10 | 1 | 10 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma ve dersin içeriğinin anlatılması | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Problem Çözme |
2 | Moda aksesuarlarının önemi,tanımı,giyimdeki yeri ve sınıflandırılması. Aksesuarların tarihsel gelişiminin ve kullanım alanlarının açıklanması. | |
3 | Bedene takılan aksesuar ve takıların örneklendirilmesi ve kısaca tanımlanması | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
4 | Model tasarımı ve ölçülendirme çalışmalarının yapılması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
5 | Tasarıma yönelik modelaj çalışmasının yapılması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
6 | Proje gelişiminin izlenmesi ve uygulama çalışması | |
6 | Proje gelişiminin izlenmesi ve uygulama çalışması | |
8 | Aksesuarın belirlenen konsepte uygun olarak tasarlanması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
10 | Proje gelişiminin izlenmesi ve uygulama çalışmaları | |
10 | Proje gelişiminin izlenmesi ve uygulama çalışmaları | |
10 | Proje gelişiminin izlenmesi ve uygulama çalışmaları | |
10 | Proje gelişiminin izlenmesi ve uygulama çalışmaları | |
14 | Son detaylarının tamamlanması ve sunum için hazırlanması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ürün tasarımı sürecinin öğeleri(tasarımcı-ürün, kullanıcı-üretici) arasındaki ilişkileri tartışabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tasarım, aksesuar tasarımı kavramlarını tanımlar. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Konsepte uygun farklı renk ve malzemeler ile aksesuar tasarımı yapar | Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ürün tasarımı sürecinin öğeleri(tasarımcı-ürün, kullanıcı-üretici) arasındaki ilişkileri tartışabilecektir. | - | 3 | - | 3 | - | - | - | - | 5 | - | - | - | 5 | 5 | ;
Tasarım, aksesuar tasarımı kavramlarını tanımlar. | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Konsepte uygun farklı renk ve malzemeler ile aksesuar tasarımı yapar | - | 5 | 5 | - | 4 | 4 | - | - | 5 | 4 | 4 | - | 5 | 5 | ;
Ortalama Değer | 1 | 2,67 | 1,67 | 1 | 1,33 | 1,33 | - | - | 3,33 | 1,33 | 1,33 | - | 3,33 | 3,33 |