EN
  • Anasayfa
  • MTS234 Ev Tekstili Tasarımı (2025 - 2026 / 3. Yarıyıl)
  • EN
MTS234 - Ev Tekstili Tasarımı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Ev Tekstili Tasarımı MTS234 3 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
MODA TASARIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Bünyamin AYYILDIZ
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Fatih GÖZÜKIZIL
Amaç

Ev tekstili sektörünün ürün ve tasarım özelikleri açısından incelenmesi, ürün grupları ve kullanılan malzemelerin özelliklerini bilinmesi, belirlenen bir temaya uygun olarak hazırlanan, estetik ve fonksiyonel değerleri ön planda olan, farklı malzeme ve tekniklerin araştırılarak özgün ürünler tasarlanması ve üretilmesi.

Ders İçeriği

Ev tekstilinin tarihsel gelişim süreci Ev tekstili üretiminde kullanılan ana ve yardımcı malzemeler ve özellikleri Ev tekstilinde tasarım ve üretim süreci ve özellikleri Dünya’dan ve Türkiye’den seçilen örnek ürün gruplarının, tüketici, tasarım, malzeme, üretim teknolojileri, pazarlama ve kullanım özellikleri açısından incelenmesi ve analizi Ev tekstili tasarımı için hedef kitle/pazar belirleme ve özelliklerini inceleme Örnek tasarımlar hazırlama Koleksiyon hazırlama Prototip deneme Üretim sürecine uygun ürün hazırlama

Ders Kaynakları 1. Hanson, Becky , Ev Aksesuarları, Tuva Tekstil Yay. 2008
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Uygulama 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
10
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
40
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
40
Uzmanlık / Alan Dersleri
10
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 8 16
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 8 16
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 8 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 8 8
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 8 8
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Uygulama 1 Uygulama 1 10 1 10
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 105
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,12
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ev tekstilinin tarihsel gelişim süreci Ders
2 Ev tekstili üretiminde kullanılan ana ve yardımcı malzemeler ve özellikleri Ders
3 Ev tekstilinde tasarım ve üretim süreci ve özellikleri Ders
4 Dünya’dan ve Türkiye’den seçilen örnek ürün gruplarının, tüketici, tasarım, malzeme, üretim teknolojileri, pazarlama ve kullanım özellikleri açısından incelenmesi ve analizi Ders
5 Ev tekstili tasarımı için hedef kitle/pazar belirleme ve özelliklerini inceleme Ders
6 Örnek tasarımlar hazırlama Ders
7 Koleksiyon hazırlama Ders
8 Ara Sınav Haftası Ders
9 Üretim sürecine uygun ürün hazırlama Ders
9 Üretim sürecine uygun ürün hazırlama Ders
9 Üretim sürecine uygun ürün hazırlama Ders
9 Üretim sürecine uygun ürün hazırlama Ders
9 Üretim sürecine uygun ürün hazırlama Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tema belirleyebilecek, hikâye ve renk panosu hazırlayabilecek Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Hazırlanan ev tekstili koleksiyonundan seçilen bir tasarımının artistik ve teknik çizimini yapabilecek Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Tema belirleyebilecek, hikâye ve renk panosu hazırlayabilecek 3 4 4 3 5 3 3 4 3 4 3 4 3 4
Hazırlanan ev tekstili koleksiyonundan seçilen bir tasarımının artistik ve teknik çizimini yapabilecek 4 3 4 3 2 3 2 2 3 2 4 3 2 3
Ortalama Değer 3,5 3,5 4 3 3,5 3 2,5 3 3 3 3,5 3,5 2,5 3,5