Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ev Tekstili Tasarımı | MTS234 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | MODA TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Bünyamin AYYILDIZ |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Fatih GÖZÜKIZIL |
Amaç |
Ev tekstili sektörünün ürün ve tasarım özelikleri açısından incelenmesi, ürün grupları ve kullanılan malzemelerin özelliklerini bilinmesi, belirlenen bir temaya uygun olarak hazırlanan, estetik ve fonksiyonel değerleri ön planda olan, farklı malzeme ve tekniklerin araştırılarak özgün ürünler tasarlanması ve üretilmesi. |
Ders İçeriği |
Ev tekstilinin tarihsel gelişim süreci Ev tekstili üretiminde kullanılan ana ve yardımcı malzemeler ve özellikleri Ev tekstilinde tasarım ve üretim süreci ve özellikleri Dünya’dan ve Türkiye’den seçilen örnek ürün gruplarının, tüketici, tasarım, malzeme, üretim teknolojileri, pazarlama ve kullanım özellikleri açısından incelenmesi ve analizi Ev tekstili tasarımı için hedef kitle/pazar belirleme ve özelliklerini inceleme Örnek tasarımlar hazırlama Koleksiyon hazırlama Prototip deneme Üretim sürecine uygun ürün hazırlama |
Ders Kaynakları |
1. Hanson, Becky , Ev Aksesuarları, Tuva Tekstil Yay. 2008
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Uygulama 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
10
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
40
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
40
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
10
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 8 | 16 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 8 | 16 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 8 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 8 | 8 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 10 | 1 | 10 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 105 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,12 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ev tekstilinin tarihsel gelişim süreci | Ders |
2 | Ev tekstili üretiminde kullanılan ana ve yardımcı malzemeler ve özellikleri | Ders |
3 | Ev tekstilinde tasarım ve üretim süreci ve özellikleri | Ders |
4 | Dünya’dan ve Türkiye’den seçilen örnek ürün gruplarının, tüketici, tasarım, malzeme, üretim teknolojileri, pazarlama ve kullanım özellikleri açısından incelenmesi ve analizi | Ders |
5 | Ev tekstili tasarımı için hedef kitle/pazar belirleme ve özelliklerini inceleme | Ders |
6 | Örnek tasarımlar hazırlama | Ders |
7 | Koleksiyon hazırlama | Ders |
8 | Ara Sınav Haftası | Ders |
9 | Üretim sürecine uygun ürün hazırlama | Ders |
9 | Üretim sürecine uygun ürün hazırlama | Ders |
9 | Üretim sürecine uygun ürün hazırlama | Ders |
9 | Üretim sürecine uygun ürün hazırlama | Ders |
9 | Üretim sürecine uygun ürün hazırlama | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tema belirleyebilecek, hikâye ve renk panosu hazırlayabilecek | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Hazırlanan ev tekstili koleksiyonundan seçilen bir tasarımının artistik ve teknik çizimini yapabilecek | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tema belirleyebilecek, hikâye ve renk panosu hazırlayabilecek | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | ;
Hazırlanan ev tekstili koleksiyonundan seçilen bir tasarımının artistik ve teknik çizimini yapabilecek | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 3 | ;
Ortalama Değer | 3,5 | 3,5 | 4 | 3 | 3,5 | 3 | 2,5 | 3 | 3 | 3 | 3,5 | 3,5 | 2,5 | 3,5 |