Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tekstil Teknolojisi | MTS236 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | MODA TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Bünyamin AYYILDIZ |
Ders Veren | |
Amaç |
tekstil teknoloji alanları olan iplik teknolojisi, dokuma teknolojisi, örme teknolojisi, dokusuz yüzey teknolojisi, terbiye teknolojisi, giyim teknolojisi alanlarını tanıtmaktır. |
Ders İçeriği |
Tekstil teknoloji alanları: İplik teknolojisi, dokuma teknolojisi, örme teknolojisi, dokusuz yüzey teknolojisi, terbiye teknolojisi, giyim teknolojisi |
Ders Kaynakları |
EREN, Recep: Dokuma Hazırlık Teknolojisi, MKM Yayınları Bursa 2009;
ANİŞ, Pervin, Tekstil Ön Terbiyesi, ALFA AKTÜEL YAYINLARI, 1998 MANGUT, Mürüvvet, KARAHAN, Nevin, TEKSTİL LİFLERİ; EKİN KİTABEVİ, 2005 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tekstil üretiminin tarihçesi | Ders |
2 | Tekstil teknolojisine giriş | Ders |
3 | Tekstil liflerinin sınıflandırılması | Ders |
4 | İplik teknolojisi: kesikli liflerden iplik üretimi | Ders |
5 | Kesiksiz liflerden iplik üretimi | Ders |
6 | İplik numaralandırma sistemleri | Ders |
7 | İplik büküm tipleri- renkli iplik tipleri- iplik analizleri | Ders |
8 | Kumaş üretim teknikleri -dokuma makineleri | Ders |
9 | Dokuma kumaş tipleri-temel dokuma örgüleri | Ders |
10 | Örme makineleri - örme kumaş tipleri | Ders |
11 | Temel örgüler | Ders |
12 | Dokusuz yüzeyler | Ders |
13 | Terbiye teknolojisi | Ders |
14 | Giyim/konfeksiyon teknolojisi | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Dünyada ve Türkiye’de tekstil hakkında bilgi sahibi olma | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Tekstil hammaddeleri hakkında bilgi sahibi olma | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim İnceleme / Anket Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Tekstil yüzeyleri oluşturma hakkında bilgi sahibi olma | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Seminer Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Tekstil ürünlerinin renklendirilmesi hakkında bilgi sahibi olma | Yazılı Sınav | Ders Gösterim Benzetim Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dünyada ve Türkiye’de tekstil hakkında bilgi sahibi olma | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
Tekstil hammaddeleri hakkında bilgi sahibi olma | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | ;
Tekstil yüzeyleri oluşturma hakkında bilgi sahibi olma | 4 | - | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | - | 4 | 3 | 4 | 4 | ;
Tekstil ürünlerinin renklendirilmesi hakkında bilgi sahibi olma | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | - | 3 | 4 | 4 | ;
Ortalama Değer | 3,5 | 3 | 3,75 | 4,25 | 3,25 | 3,75 | 3,5 | 3,5 | 3,75 | 3 | 3 | 3,25 | 4 | 3,75 |