| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Konfeksiyon Uygulamaları | MTS237 | 4 | 2 + 1 | 4,0 |
| Birim Bölüm | MODA TASARIMI |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Enes NAYMAN (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Giyim ve tekstil ürünlerinin üretim süreçlerini kavratmak ve uygulamalı becerilerini geliştirmektir. Aynı zamanda öğrencilere modern konfeksiyon teknikleri ve endüstri standartları hakkında bilgi sağlamayı hedefler. Ayrıca uygulama becerilerini geliştirmeyi amaçlar. |
| Ders İçeriği |
Tekstil ve moda sektöründe kullanılan kumaşların kesimi, dikimi ve montajı gibi temel konfeksiyon işlemlerini öğreterek öğrencilere pratik üretim becerilerinin öğretimi |
| Ders Kaynakları |
Yakartepe,Mehmet,Yakartepe,Zerrin Genel Konfeksiyon, TKAM ansiklopedisi
Moda Tasarımı (Sue Jenkyn Jones),2013 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 5 | 15 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 5 | 10 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 5 | 15 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 2 | 5 | 10 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 8 | 24 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 6 | 12 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Genel Konfeksiyon Bilgisi | |
| 2 | Hazır giyim sanayinde üretim yöntemleri ve ürün çeşitleri, hazır giyim üretiminde iş akışı, bölümleri ve görevleri | |
| 3 | Kumaşlar hakkında bilgi ve uygulama | |
| 4 | Aksesuarlar hakkında bilgi ve uygulama | |
| 5 | Uygulama - Model Hazırlama | |
| 6 | Uygulama - Model Kesimi | |
| 7 | Uygulama - Model Parçaları Üretime Hazır Hale Getirme ve Dikiş Uygulama | |
| 8 | ARA SINAV | |
| 13 | Model Dikimi - Uygulama | |
| 13 | Model Dikimi - Uygulama | |
| 13 | Model Dikimi - Uygulama | |
| 13 | Model Dikimi - Uygulama | |
| 13 | Model Dikimi - Uygulama | |
| 13 | Model Dikimi - Uygulama |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Hazır giyim sanayi ve konfeksiyonun tanımı ve ülkemizdeki önemini kavrama. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Hazır giyim sanayinde kullanılan hammadde ve yardımcı malzeme ve bunlara uygulanan kalite kontrol işlemleri hakkında bilgi sahibi olma. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Hazır giyim sanayinde iş akışı hakkında bilgi sahibi olma. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Hazır giyim sanayi ve konfeksiyonun tanımı ve ülkemizdeki önemini kavrama. | - | - | - | - | 3 | 3 | - | - | - | - | 4 | - | - | - | ;
| Hazır giyim sanayinde kullanılan hammadde ve yardımcı malzeme ve bunlara uygulanan kalite kontrol işlemleri hakkında bilgi sahibi olma. | 5 | 5 | - | - | 4 | 4 | - | - | - | - | 4 | - | - | - | ;
| Hazır giyim sanayinde iş akışı hakkında bilgi sahibi olma. | - | - | - | - | 4 | 4 | - | - | - | - | 4 | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 1,67 | 1,67 | - | - | 3,67 | 3,67 | - | - | - | - | 4 | - | - | - |