EN
  • Anasayfa
  • MOS103 Ekip Liderliği (2025 - 2026 / 1. Yarıyıl)
  • EN
MOS103 - Ekip Liderliği
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Ekip Liderliği MOS103 1 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
MODA TASARIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Kamil GÜNEŞ
Ders Veren Öğr. Gör. Bünyamin AYYILDIZ
Amaç

İşletme yönetiminde stratejik bir öneme sahip olan lider davranışını çeşitli teori ve yaklaşımlar çerçevesinde irdelenerek, liderlik davranışına ilişkin konuları kavrayabilme ve yorumlayabilme

Ders İçeriği

Liderlik kavramının tanımı, lider yönetici ilişkisi, etkin liderin özellikleri, takım lideri, liderlikte özellikler yaklaşımı, davranışsal yaklaşımlar, durumsal yaklaşımlar ve modern liderlik yaklaşımları bu dersin konuları arasındadır

Ders Kaynakları Salih Güney, Liderlik. Ankara: Nobel Yayınevi. 2012.
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
10
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
20
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
20
Temel Meslek Dersleri
20
Uygulama Dersleri
20
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
10
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 8 8
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 8 8
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 2 10 20
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 4 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 5 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 8 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 8 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 1 4 4
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 2 4
Ödev 2 Ödev 2 1 1 1
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 2 2 4
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS 2,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Liderlik kavramı Problem Çözme
2 Liderlik ve Yöneticilik Arasındaki Farklar Vaka Çalışması
3 Takım etkinliğinde örgütsel felsefe, yapı sistem ve politikaların rolü Beyin Fırtınası
4 Takım türleri
5 İşletme içerisinde etkin bir takım oluşturulmasına yönelik uygulamalar Gösterim
6 Etkin takım kriterleri Grup Çalışması
7 Takım çalışmasında hedef, kurallar ve görevler
8 Vize sınavı Beyin Fırtınası
9 Lider davranışı ve takım çalışması. (Birey-ekip ve lider ilişkisi.) Grup Çalışması
10 Takımlarda eğitim Benzetim
11 Takım çalışması ve performans ve performans etiği ilişkisi Beyin Fırtınası
12 İşletme uygulamalarında takım kurmanın avantajları ve dezavantajları Grup Çalışması
13 Örgütsel öğrenme sürecinde takımların rolü Benzetim
14 Kültürümüzün takım çalışmasını özendiren ve zorlaştıran yönlerinin irdelenmesi Benzetim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Lider yönetici olabilme perspektifi kazandırmak,
Liderlik yaklaşımlarına katkı sağlamak
Liderlik becerileri konusunda bilinçlendirmek
Liderlik konusundaki sorunları analiz edebilmek
; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Lider yönetici olabilme perspektifi kazandırmak, 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5
Liderlik yaklaşımlarına katkı sağlamak 4 4 - 4 5 4 5 4 5 4 5 4 - 4
Liderlik becerileri konusunda bilinçlendirmek 4 4 5 4 5 4 5 4 - 4 5 4 5 4
Liderlik konusundaki sorunları analiz edebilmek 5 4 5 4 4 5 4 5 4 5 4 4 5 4
Ortalama Değer 4,25 4,25 3,5 4,25 4,5 4,5 4,5 4,5 3,25 4,5 4,5 4,25 3,5 4,25