EN
  • Anasayfa
  • ECE6010 Biyomedikal Görüntü İşleme (2025 - 2026 / . Yarıyıl)
  • EN
ECE6010 - Biyomedikal Görüntü İşleme
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Biyomedikal Görüntü İşleme ECE6010 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
ELEKTRONİK VE BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Emre DANDIL
Ders Veren
Amaç

Bu derste, biyomedikal görüntü bilgisinin işlenmesi için gerekli temel kavram ve araçların verilmesi amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Görüntü işleme ve uygulamaları hakkında genel bilgi. Biyomedikal görüntü işlemenin temelleri, örnekleme ve nicemleme. Görüntü iyileştirme, histogram tabanlı işlemler, süzgeçler. Fourier dönüsümü ve frekans bölgesi. Görüntü onarma, gürültü modelleri. Renkli görüntü işleme. Görüntü sıkıştırma. Morfolojik işlemler.

Ders Kaynakları DAVIES, E.R., Machine vision: Theory, Algorithms, Practicalities, Academic Pres, 1997
UMBAUGH S. E., Computer Vision and Image Processing, Prentice-Hall, 1998, USA.
GONZALEZ R.C., WOODS R.E., and ADDINS S.L., Digital Image Processing Using Matlab, Pearson Education Inc., New Jersey, 2004.
LOW A., Introductory Computer Vision and Image Processing, McGrow-Hill, 1991, ENGLAND.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 20 4 80
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 10 2 20
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 20 1 20
Final Final 40 1 40
Ödev 1 Ödev 1 10 2 20
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 5 1 5
Kısa Sınav 2 Kısa Sınav 2 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 195
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,65
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Biyomedikal görüntü işlemeye giriş Ders
2 Biyomedikal görüntü işleme temelleri Ders
3 Biyomedikal görüntülerin temini ve gösterilmesi Ders
4 GUI oluşturma
5 Biyomedikal görüntülerde istatistiksel işlemler Ders
6 İstatistiksel işlemlerin uygulamaları Ders
7 Görüntü filtreleme
8 Kenar bulma
9 Korelasyon ve iki boyutlu dönüşümler
10 Parçalara ayırma / bölütleme Ders
11 Görüntü sıkıştırma Ders
13 Örnek uygulamalar
13 Örnek uygulamalar
13 Örnek uygulamalar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Medikal görüntülerde anormal dokuların tespiti ve segmentasyonunu gerçekleştirebilir Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma
İleri görüntü işleme algoritmaları ve yöntemlerini öğrenir Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma
Görüntü işleme kütüphaneleri ile medikal uygulamalar gerçekleştirebilir Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma
Biyomedikal görüntü işlemenin temellerini öğrenir Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma
Medikal görüntülerini derin öğrenme algoritmaları ile işleyebilir Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Medikal görüntülerde anormal dokuların tespiti ve segmentasyonunu gerçekleştirebilir 3 3 2 4 3 4 2 2 4 1 - - - - -
İleri görüntü işleme algoritmaları ve yöntemlerini öğrenir 3 3 2 4 3 4 2 2 4 1 - - - - -
Görüntü işleme kütüphaneleri ile medikal uygulamalar gerçekleştirebilir 3 3 2 4 3 4 2 2 4 1 - - - - -
Biyomedikal görüntü işlemenin temellerini öğrenir 3 3 2 4 3 4 2 2 4 1 - - - - -
Medikal görüntülerini derin öğrenme algoritmaları ile işleyebilir 3 3 2 4 3 4 2 2 4 1 - - - - -
Ortalama Değer 3 3 2 4 3 4 2 2 4 1 - - - - -