| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Doğrusal Olmayan Kontrol | ECE6015 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | ELEKTRONİK VE BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ - DR |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Emrah DOKUR |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Doğrusal olmayan sistem özelliklerini tanımak, matematiksel olarak analiz edebilmek ve linear olmayan kontrol sistemlerinin tasarımını yapabilecek matematiksel altyapıya sahip olmak. |
| Ders İçeriği |
Lineer ve lineer olmayan sistemler, İkinci derece sistemler, Periyodik yörüngeler ve Limit çevrimler, Poincare-Bendixon teoremi, Lyapunov kararlılık analizi, Giriş-Çıkış kararlılığı, Pasiflik, Küçük kazanç teoremi. |
| Ders Kaynakları |
1. Nonlinear Control 1st Edition, Hassan Khalil, Pearson, 2014
2. Applied Nonlinear Control, Jean-Jacques Slotine, Weiping Li, Pearson, 1991 1. Nonlinear Control 1st Edition, Hassan Khalil, Pearson, 2014 2. Applied Nonlinear Control, Jean-Jacques Slotine, Weiping Li, Pearson, 1991 1. Nonlinear Control 1st Edition, Hassan Khalil, Pearson, 2014 2. Applied Nonlinear Control, Jean-Jacques Slotine, Weiping Li, Pearson, 1991 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Doğrusal olmayan sistem tipleri | Ders |
| 2 | Klasik PID | Ders |
| 3 | doğrusal olmayan PID | Ders |
| 3 | doğrusal olmayan PID | Ders |
| 5 | durum uzayı kontrolcüleri | Ders |
| 6 | kutup atama | Ders |
| 7 | LQR | Ders |
| 8 | kayan modlu kontrol | Ders |
| 9 | bulanık kontrolcüler | Ders |
| 10 | sinirsel kontrolcüler | Ders |
| 11 | uyarlanabilir kontrolcüler | Ders |
| 11 | uyarlanabilir kontrolcüler | Ders |
| 13 | gürbüz kontrolcüler | Ders |
| 13 | gürbüz kontrolcüler | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Doğrusal olmayan sistem tiplerini öğrenmek | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| klasik ve doğrusal olmayan PID kontrolcülerini öğrenmek | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| durum uzayı kontrolcülerini öğrenmek | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| bulanık ve sinirsel kontrolcüleri öğrenmek | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| uyarlanabilir ve gürbüz kontrolcüleri öğrenmek | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| Doğrusal olmayan sistem tiplerini öğrenmek | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| klasik ve doğrusal olmayan PID kontrolcülerini öğrenmek | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| durum uzayı kontrolcülerini öğrenmek | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| bulanık ve sinirsel kontrolcüleri öğrenmek | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| uyarlanabilir ve gürbüz kontrolcüleri öğrenmek | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| Doğrusal olmayan sistem tiplerini öğrenmek | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| klasik ve doğrusal olmayan PID kontrolcülerini öğrenmek | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| durum uzayı kontrolcülerini öğrenmek | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| bulanık ve sinirsel kontrolcüleri öğrenmek | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| uyarlanabilir ve gürbüz kontrolcüleri öğrenmek | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Doğrusal olmayan sistem tiplerini öğrenmek | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| klasik ve doğrusal olmayan PID kontrolcülerini öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| durum uzayı kontrolcülerini öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| bulanık ve sinirsel kontrolcüleri öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| uyarlanabilir ve gürbüz kontrolcüleri öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Doğrusal olmayan sistem tiplerini öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| klasik ve doğrusal olmayan PID kontrolcülerini öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| durum uzayı kontrolcülerini öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| bulanık ve sinirsel kontrolcüleri öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| uyarlanabilir ve gürbüz kontrolcüleri öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Doğrusal olmayan sistem tiplerini öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| klasik ve doğrusal olmayan PID kontrolcülerini öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| durum uzayı kontrolcülerini öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| bulanık ve sinirsel kontrolcüleri öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| uyarlanabilir ve gürbüz kontrolcüleri öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 0,07 | 0,07 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |