| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Yapay Sinir Ağlarında Öğrenme Yöntemleri | ECE6055 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | ELEKTRONİK VE BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ - DR |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Ders fiziki veya sanal sınıf ortamında ders anlatımı ve pekiştirme amaçlı örnek çözümler yapılarak işlenir. |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Cihan KARAKUZU |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Genel bir hesaplama yöntemi olarak yapay sinir ağlarının eğitiminde genellikle kullanılan yöntemlerin öğretilmesidir. |
| Ders İçeriği |
Giriş, MLP'de ileri geri hesap, geri yayılım algoritması, Newton yöntemi, eşlenik gradyen yöntemleri, yarı-Newton yöntemleri, Levenberg-Marquardt algoritması, sezgisel algoritmalar ile YSA eğitimi, aşırı öğrenme makinası ile YSA eğitimi |
| Ders Kaynakları |
Martin T. Hagan, Howard B. Demuth, Mark Hudson Beale, " Neural Network Design", 2nd Edition, eBook
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2023-2024 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 5 | 15 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 2 | 6 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 3 | 9 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 2 | 6 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 3 | 3 | 9 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 3 | 3 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 3 | 3 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 8 | 1 | 8 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 1 | 3 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 20 | 1 | 20 |
| Ödev 2 | Ödev 2 | 20 | 1 | 20 |
| Final | Final | 20 | 1 | 20 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 189 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,41 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Giriş, klasik geri yayılım | Ders |
| 2 | MLP ağlar için ileri ve geri hesap şablonu | Ders Gösterim |
| 3 | Test ve doğrulama işlemi, çarpraz doğrulama | Ders Gösterim |
| 4 | Geri yayılım sayısal örnek çözümü | Problem Çözme Gösterim |
| 5 | Newton yöntemi | Ders |
| 6 | Eşlenik değişinti (gradyan) yöntemleri | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | Yarı-Newton yöntemleri | Ders |
| 8 | Arasınav, Eşlenik değişinti (gradyan) yöntemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Küçük Grup Tartışması |
| 9 | Levenberg-Marquardt algoritması | Ders |
| 10 | Eşlenik gradyen yönteminin uygulama ödevi için çalışma | Sınıf Dışı Çalışma Benzetim |
| 11 | Yarı-Newton yönteminin uygulama ödevi için çalışma | Sınıf Dışı Çalışma Benzetim |
| 12 | Levenberg-Marquardt algoritmasının uygulama ödevi için çalışma | Sınıf Dışı Çalışma Benzetim |
| 13 | Yöntemlerin başarım karşılaştırması | Sınıf Dışı Çalışma Benzetim |
| 14 | Serbest çalışma | Sınıf Dışı Çalışma |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Tanımlanan bir sorunu çözmek için MLP ağını eğitmeyi öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Benzetim | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
| Birinci ve ikinci dereceden türeve dayalı öğrenmeyi kavrar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
| YSA öğrenmesi üzerine detaylı bilgi kazanımı edinir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tanımlanan bir sorunu çözmek için MLP ağını eğitmeyi öğrenir | 2 | 2 | 2 | 4 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | ;
| Birinci ve ikinci dereceden türeve dayalı öğrenmeyi kavrar | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | ;
| YSA öğrenmesi üzerine detaylı bilgi kazanımı edinir | 2 | 2 | 2 | 4 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | ;
| Ortalama Değer | 2 | 2 | 2 | 3,67 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 3,33 | 3,33 | 1 | 1 | 1 |