| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Yazılım Mühendisliğinde Güncel Konular | ECE6057 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | ELEKTRONİK VE BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ - DR |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Nihan KAZAK ÇERÇEVİK |
| Ders Veren | |
| Amaç | |
| Ders İçeriği | |
| Ders Kaynakları |
Yazılım Mühendisliği, Dr.Erhan SARIDOĞAN, ISBN: 975-6797-57-6.
Sommerville, I., "Software Engineering", Addison Wesley. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | Ders |
| 2 | Profesyonel yazılım geliştirme ve yazılım mühendisliği etiği | Ders |
| 3 | Yazılım prosesleri | Ders |
| 4 | Çevik metotlar, plan-odaklı ve çevik yazılım geliştirme | Ders |
| 5 | Uç programlama ve çevik proje yönetimi | Ders |
| 6 | Gereksinim mühendisliği | Ders |
| 7 | Gereksinim mühendisliği prosesleri | Ders |
| 8 | Sistem modelleme (bağlam modelleri, etkileşim modelleri) | Ders |
| 9 | Sistem modelleme (yapısal modeller, davranışsal modeller, modele dayalı mühendislik) | Ders |
| 10 | Mimari tasarım | Ders |
| 11 | Tasarım ve Uygulama | Ders |
| 12 | Yazılım testi (Geliştirme testi, Test odaklı geliştirme) | Ders |
| 13 | Yazılım testi (Sürüm testi, kullanıcı testi) | Ders |
| 14 | Yazılım evrimi | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenci, gereksinim mühendisliği süreçlerini yapabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Öğrenci, yazılım mimari tasarım ve uygulamalarını öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Öğrenci, yazılım test ve evrim süreçlerini gerçekleştirebilir.. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Öğrenci, yazılım geliştirme süreçlerini bilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenci, gereksinim mühendisliği süreçlerini yapabilir. | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ;
| Öğrenci, yazılım mimari tasarım ve uygulamalarını öğrenir. | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | ;
| Öğrenci, yazılım test ve evrim süreçlerini gerçekleştirebilir.. | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Öğrenci, yazılım geliştirme süreçlerini bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 4,75 | 4,75 | 4,5 | 4,75 | 5 | 4,5 | 4,5 | 4,5 | 4,25 | 4 | 4,75 | 4,5 | 4,5 | 4,5 | 4,75 |