| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Yazılım Süreçleri ve Proje Yönetimi | ECE6058 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | ELEKTRONİK VE BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ - DR |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Bu dersin işlenme şekli yüz yüzedir. |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hakan ÜÇGÜN |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Hakan ÜÇGÜN |
| Amaç |
Bu dersin amacı yazılım mühendisliği temel ilkelerinin kavranması, uygulanması ve proje yönetim süreçlerinin ele alınmasıdır. |
| Ders İçeriği |
Profesyonel yazılım geliştirme süreçleri, yazılım mühendisliği etiği, yazılım süreçleri, çevik metotlar, plan-odaklı yazılım geliştirme, çevik yazılım geliştirme, çevik proje yönetimi, gereksinim mühendisliği, sistem modelleme, mimari tasarım, yazılım testi ve yazılım evrimi |
| Ders Kaynakları |
Sommerville, I., "Software Engineering", Addison Wesley.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev (Sunum) | 30 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
20
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
30
|
|
Destek Dersleri
|
20
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
30
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 16 | 1 | 16 |
| Final | Final | 20 | 1 | 20 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 16 | 1 | 16 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | Ders |
| 2 | Profesyonel yazılım geliştirme ve yazılım mühendisliği etiği | Ders |
| 3 | Yazılım prosesleri | Ders |
| 4 | Çevik metotlar, plan-odaklı ve çevik yazılım geliştirme | Ders |
| 5 | Uç programlama ve çevik proje yönetimi | Ders |
| 6 | Gereksinim mühendisliği | Ders |
| 7 | Gereksinim mühendisliği prosesleri | Ders |
| 8 | Sistem modelleme (bağlam modelleri, etkileşim modelleri) | Ders |
| 9 | Sistem modelleme (yapısal modeller, davranışsal modeller, modele dayalı mühendislik) | Ders |
| 10 | Mimari tasarım | Ders |
| 11 | Tasarım ve Uygulama | Ders |
| 12 | Yazılım testi (Geliştirme testi, Test odaklı geliştirme) | Ders |
| 13 | Yazılım testi (Sürüm testi, kullanıcı testi) | Ders |
| 14 | Yazılım evrimi | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenci, yazılım geliştirme süreçlerini bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Öğrenci, gereksinim mühendisliği süreçlerini yapabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Öğrenci, yazılım mimari tasarım ve uygulamalarını öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Öğrenci, yazılım test ve evrim süreçlerini gerçekleştirebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenci, yazılım geliştirme süreçlerini bilir. | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | - | 3 | - | 2 | - | - | - | 3 | ;
| Öğrenci, gereksinim mühendisliği süreçlerini yapabilir. | 2 | 3 | 3 | - | 4 | 2 | 4 | - | 3 | - | 3 | - | - | - | - | ;
| Öğrenci, yazılım mimari tasarım ve uygulamalarını öğrenir. | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | - | - | 3 | - | 3 | - | - | - | - | ;
| Öğrenci, yazılım test ve evrim süreçlerini gerçekleştirebilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | - | - | 3 | - | 2 | - | - | - | 3 | ;
| Ortalama Değer | 2,75 | 2,5 | 2,75 | 2 | 3,5 | 2,5 | 1,5 | - | 3 | - | 2,5 | - | - | - | 1,5 |