EN
  • Anasayfa
  • ECE6058 Yazılım Süreçleri ve Proje Yönetimi (2025 - 2026 / . Yarıyıl)
  • EN
ECE6058 - Yazılım Süreçleri ve Proje Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Yazılım Süreçleri ve Proje Yönetimi ECE6058 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
ELEKTRONİK VE BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Bu dersin işlenme şekli yüz yüzedir.
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Hakan ÜÇGÜN
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Hakan ÜÇGÜN
Amaç

Bu dersin amacı yazılım mühendisliği temel ilkelerinin kavranması, uygulanması ve proje yönetim süreçlerinin ele alınmasıdır.

Ders İçeriği

Profesyonel yazılım geliştirme süreçleri, yazılım mühendisliği etiği, yazılım süreçleri, çevik metotlar, plan-odaklı yazılım geliştirme, çevik yazılım geliştirme, çevik proje yönetimi, gereksinim mühendisliği, sistem modelleme, mimari tasarım, yazılım testi ve yazılım evrimi

Ders Kaynakları Sommerville, I., "Software Engineering", Addison Wesley.
Açıldığı Öğretim Yılı 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 30
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
20
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
30
Destek Dersleri
20
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
30
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 16 1 16
Final Final 20 1 20
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 16 1 16
Toplam İş Yükü (Saat) 192
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,53
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş Ders
2 Profesyonel yazılım geliştirme ve yazılım mühendisliği etiği Ders
3 Yazılım prosesleri Ders
4 Çevik metotlar, plan-odaklı ve çevik yazılım geliştirme Ders
5 Uç programlama ve çevik proje yönetimi Ders
6 Gereksinim mühendisliği Ders
7 Gereksinim mühendisliği prosesleri Ders
8 Sistem modelleme (bağlam modelleri, etkileşim modelleri) Ders
9 Sistem modelleme (yapısal modeller, davranışsal modeller, modele dayalı mühendislik) Ders
10 Mimari tasarım Ders
11 Tasarım ve Uygulama Ders
12 Yazılım testi (Geliştirme testi, Test odaklı geliştirme) Ders
13 Yazılım testi (Sürüm testi, kullanıcı testi) Ders
14 Yazılım evrimi Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci, yazılım geliştirme süreçlerini bilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci, gereksinim mühendisliği süreçlerini yapabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci, yazılım mimari tasarım ve uygulamalarını öğrenir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci, yazılım test ve evrim süreçlerini gerçekleştirebilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Öğrenci, yazılım geliştirme süreçlerini bilir. 3 2 2 2 3 3 2 - 3 - 2 - - - 3
Öğrenci, gereksinim mühendisliği süreçlerini yapabilir. 2 3 3 - 4 2 4 - 3 - 3 - - - -
Öğrenci, yazılım mimari tasarım ve uygulamalarını öğrenir. 3 2 3 3 3 2 - - 3 - 3 - - - -
Öğrenci, yazılım test ve evrim süreçlerini gerçekleştirebilir. 3 3 3 3 4 3 - - 3 - 2 - - - 3
Ortalama Değer 2,75 2,5 2,75 2 3,5 2,5 1,5 - 3 - 2,5 - - - 1,5