EN
  • Anasayfa
  • HİT201 Reklamcılık (2025 - 2026 / 3. Yarıyıl)
  • EN
HİT201 - Reklamcılık
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Reklamcılık HİT201 3 3 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze, Tartışma, Sunum
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dilvin ARPA (Yıl: 2020 - 2021)
Ders Veren Öğr. Gör. Gamze SATILMIŞ
Amaç

Bu dersin amacı öğrencilerin reklam iletişimini öğrenmesidir. Reklamcılık ile ilgili reklam veren, hedef kitle, reklam kampanyaları, strateji, metin yazarlığı gibi temel konularla ilgili genel bilgilerin, reklam modellerinin ve reklam mecralarının öğretilmesi amaçlanır.

Ders İçeriği

Reklam: Tanımı, İşlevi ve İşleyiş Süreci, Reklam Türleri, Reklamcılığın Tarihsel Gelişimi, Reklamcılığın Sosyal, Ekonomik, Hukuki Boyutları, Reklamla İlgili Kurum ve Kuruluşlar, Reklam Kitle İletişim Süreçleri İlişkisi, Reklam Ortamları ve Mesajın Aktarımı, Reklam Araştırmaları, Reklam Kampanya Planlaması, Medya Stratejileri ve Medya Planlaması, Reklam Metni Yazımı, Reklam Nasıl Analiz Edilir?, Uluslararası Reklamcılık, Küreselleşme Çevre Sorunları ve Yeşil Reklamcılık.

Ders Kaynakları Reklamcılık- Dr. Gıyasettin Tayfur
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Ödev (Sunum) 20
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
10
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
30
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
60
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 4 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 1 1
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 1 1
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 2 4 8
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 15 1 15
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 7 1 7
Final Final 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 126
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,94
AKTS 5,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Pazarlama bileşenleri, reklam ve reklamcılık hakkında genel giriş Ders
2 Reklamcılığın tanımı, kapsamı ve tarihsel gelişimi
3 İletişim ve Reklam Ders
4 Reklamın sınıflandırılması ve reklam örnekleri
5 Reklam Yönetimi ve Planlaması Ders
6 İletişim planlaması, reklam mesajının belirlenmesi ve reklam araçlarının seçimi
7 Reklam analizi Grup Çalışması
8 Örnek Reklam Analizleri Grup Çalışması Ders
9 Reklam türleri Ders
10 Reklam araçları ve bu reklam mecralarından reklam örnekleri
11 Yaratıcı reklam örnekleri ve reklam kampanyaları
12 Reklamın etkileri ve reklam örnekleri
13 Reklam ve halkla ilişkiler Ders
14 Genel tekrar ve tartışma Ders Sınıf Dışı Çalışma
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bir markanın iletişim hedeflerine uygun yaratıcı reklam mesajları tasarlar. Yazılı Sınav Sınıf Dışı Çalışma Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma
Bir markanın iletişim hedeflerine uygun yaratıcı reklam mesajları tasarlar. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Reklam kampanyalarının etkisini ölçmek için uygun değerlendirme yöntemlerini uygular. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Reklam kampanyalarının etkisini ölçmek için uygun değerlendirme yöntemlerini uygular. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Etik, kültürel ve toplumsal sorumluluk ilkelerine uygun reklam stratejileri geliştirir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Bir markanın iletişim hedeflerine uygun yaratıcı reklam mesajları tasarlar. 4 5 5 5 2 1 5 4 2 2 3 4 3 3
Bir markanın iletişim hedeflerine uygun yaratıcı reklam mesajları tasarlar. 4 5 5 5 2 1 5 4 2 2 3 4 3 3
Reklam kampanyalarının etkisini ölçmek için uygun değerlendirme yöntemlerini uygular. - - - 5 - - - - - - - - - -
Reklam kampanyalarının etkisini ölçmek için uygun değerlendirme yöntemlerini uygular. 4 4 5 5 2 3 2 4 5 4 4 2 2 2
Etik, kültürel ve toplumsal sorumluluk ilkelerine uygun reklam stratejileri geliştirir. 3 5 5 4 2 2 4 5 5 4 3 2 5 2
Reklam kampanyalarının etkisini ölçmek için uygun değerlendirme yöntemlerini uygular. - - - 5 - - - - - - - - - -
Etik, kültürel ve toplumsal sorumluluk ilkelerine uygun reklam stratejileri geliştirir. - - - - - - - - - - - - 5 -
Reklam kampanyalarının etkisini ölçmek için uygun değerlendirme yöntemlerini uygular. - - - 5 - - - - - - - - - -
Etik, kültürel ve toplumsal sorumluluk ilkelerine uygun reklam stratejileri geliştirir. - - - - - - - - - - - - 5 -
Reklam kampanyalarının etkisini ölçmek için uygun değerlendirme yöntemlerini uygular - - - 5 - - - - - - - - - -
Etik, kültürel ve toplumsal sorumluluk ilkelerine uygun reklam stratejileri geliştirir. - - - - - - - - - - - - 5 -
Reklamcılığın temel kavramlarını, tarihsel gelişimini ve pazarlama iletişimi içindeki yerini açıklar. 5 5 5 3 2 2 5 3 5 5 5 3 2 4
Farklı reklam türlerini, medya araçlarını ve hedef kitle özelliklerini analiz eder. 5 4 5 3 1 1 3 4 4 4 5 4 2 4
Etik, kültürel ve toplumsal sorumluluk ilkelerine uygun reklam stratejileri geliştirir. - - - - - - - - - - - - 5 -
Reklam kampanyalarının etkisini ölçmek için uygun değerlendirme yöntemlerini uygular. 4 4 5 5 2 3 4 4 5 3 4 2 3 -
Reklam kampanyalarının etkisini ölçmek için uygun değerlendirme yöntemlerini uygular. - - - 5 - - - - - - - - - -
Etik, kültürel ve toplumsal sorumluluk ilkelerine uygun reklam stratejileri geliştirir. - - - - - - - - - - - - 5 -
Ortalama Değer 1,71 1,88 2,06 3,24 0,76 0,76 1,65 1,65 1,65 1,41 1,59 1,24 2,65 1,06