| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Grafik Tasarım | HİT271 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Cem MORKOÇ (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Direm ÜNSAL |
| Amaç |
Bu dersin amacı tasarım kavramı ve tasarım teorilerini öğreterek reklamda yaratıcı sürecin planlanması ve uygulanması için gerekli teorik donanımın kazandırılmasıdır. |
| Ders İçeriği |
Öğrencilerin yaratıcılığı yeni iletişim teknolojilerini kullanarak fikirleri iletişim ürünlerine dönüştürmeleri amaçlanır. |
| Ders Kaynakları |
Ders Not ve Uygulamaları
The Best of brochure design. – Gloucester, Mass. : Rockport, c1996.Becer, Emre. İletişim ve grafik tasarım / Emre Becer. Ankara : Dost Kitabevi, Modern Sanat Ve Yeni Tipografi, Ankara: Dost Yayınları Bektaş, D., Çağdaş Grafik Tasarımın Gelişimi, İstanbul: Yapı Kredi YayınlarıBerger, J., Görme Biçimler, İstanbul:Metis Yayınları |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 20 |
| Ödev 1 | 30 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
60
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
40
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 1 | 3 | 3 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 5 | 5 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 14 | 42 |
| Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 2 | 1 | 2 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 1 | 4 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 4 | 1 | 4 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,16 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Grafik tasarım süreci, Görsel ileti yapılandırma ve grafik tasarım, Stilizasyon | Ders Gösterim |
| 2 | Grafik tasarım projeleri oluşturmak için dijital ortam öğelerine giriş: Tasarım yazılımı, dijital ortam öğeleri bileşenleri ve özellikleri. | Gösterim Ders |
| 3 | Grafik Tasarım Öğeleri: Renk, Çizgi, Şekil, Alan, Doku, Değer, Kompozisyon | Ders Gösterim |
| 4 | Grafik Tasarım İlkeleri: Denge, Kontrast, Vurgu/Baskınlık, Uyum, Hareket/Ritim, Oran, Tekrar/Ritim, Birlik, Çeşitlilik | Ders Gösterim |
| 5 | Tipografi: Harflerin anatomisi, Yazı tipleri (Fontlar), Tipografik Ölçümleme, Tipografik Standartlar ve Kurallar | Ders Gösterim |
| 6 | Basılı ve web tabanlı ortamlar için tasarım oluşturma: Tasarım formatları, Çözünürlük, Piksel tabanlı tasarım bileşenleri ve özellikleri | Ders Gösterim |
| 7 | Basılı ve web tabanlı ortamlar için tasarım oluşturma: Vektör tabanlı tasarım bileşenleri ve özellikleri | Ders Gösterim |
| 8 | Pick tool, shape tool, shape tool vector, shape tool text, zoom - hand tool,crop tool, virtual segment ve property opsiyonları. Örnek uygulamalar. | Ders Gösterim |
| 9 | Vektörel bir program ile proje üretimi: Kurumsal kimlik tasarımı (2D, 3D) | Ders Gösterim |
| 10 | Vektörel ve piksel tabanlı bir program ile proje üretimi: Tematik afiş; Tipografik afiş tasarımı | Ders Gösterim |
| 10 | Vektörel ve piksel tabanlı bir program ile proje üretimi: Tematik afiş; Tipografik afiş tasarımı | Ders Gösterim |
| 10 | Vektörel ve piksel tabanlı bir program ile proje üretimi: Tematik afiş; Tipografik afiş tasarımı | Ders Gösterim |
| 13 | Görselleri Etik Kurallara Dayalı Düzenleme, Etik Kurallara Dayalı Görüntü Kullanma, Etik Tasarım Süreci Etik Kodların Kullanımı: Tanımlar, Sorumluluklar, Telif Hakkı Yasası, Görsel İntihal ve Tasarım Süreci | Ders Gösterim |
| 14 | Tasarım sürecinin değerlendirilmesi | Ders Grup Çalışması Gösterim |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Yazı karakterlerini ve görselleri kullanarak kompozisyon kurar | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Proje ve diğer derslerde ihtiyaç duyacağı grafik üretim becerisi geliştirir | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Grafik Tasarım yazılımlarını kullanır | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Piksel ve vektör grafik oluştur | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Grafik Tasarım disiplini hakkında giriş seviyesinde bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yazı karakterlerini ve görselleri kullanarak kompozisyon kurar | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | ;
| Proje ve diğer derslerde ihtiyaç duyacağı grafik üretim becerisi geliştirir | 4 | 2 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | ;
| Grafik Tasarım yazılımlarını kullanır | 4 | 2 | 5 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 4 | ;
| Piksel ve vektör grafik oluştur | 4 | 3 | 5 | 4 | 2 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 | 2 | 3 | 5 | 2 | ;
| Grafik Tasarım disiplini hakkında giriş seviyesinde bilgi sahibi olur | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 4 | 5 | 4 | 2 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 4 | 2,8 | 4,6 | 3,8 | 3,2 | 4 | 4,6 | 3 | 2,8 | 3,8 | 3 | 3 | 2,6 | 3,6 |