Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İslam Felsefesi I | İİF214 | 4 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. AYŞE GÖĞSU UĞUZ |
Ders Veren | Arş. Gör. Dr. AYŞE GÖĞSU UĞUZ |
Amaç |
İslam Felsefesi hakkında öğrencileri bilgilendirmek. Müslüman filozofların yaptıkları felsefeyi tahlil etmek. |
Ders İçeriği |
İslam Felsefesi düşünürlerini, amaçlarını ve düşünce içeriklerini ortaya koymak. |
Ders Kaynakları |
Bayram Ali Çetinkaya (ed.),İslam Felsefesi Tarihi, Ankara 2012. Mehmet Bayrakdar, İslam Felsefesine Giriş, Ankara 1986.
İslam Felsefesi Tarihi, Prof. Dr. Mehmet VURAL, Elis Yayınları, Ankara, 2019. İslâm Felsefesi-Hilmi Ziya Ülken İslam Felsefesi Tarihi, ed. İbrahim Maraş |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 10 |
Ödev 2 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
AKTS | 2,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders metodu ve ders kaynaklarının tanıtımı, İslâm Felsefesinin Düşünce Tarihindeki Yeri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
2 | İslâm Felsefesi Tabiri, İslâm Felsefesinin Yerli ve Yabancı Kaynakları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
3 | Antİk Yunan’dan İntikal Eden Miras: Çeviri Hareketleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
4 | İslâm Felsefesinde Bazı Kavramlar: Felsefe-Hikmet, Filozof (Feylesof)-Hakîm, Felâsife | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
5 | Felsefe-Din İlişkisi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
6 | Felsefî Ekoller, İslâm Felsefesi ve Özgünlük Meselesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
7 | Ara Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
8 | Klasik Dönem İslâm Filozoflarının Tanıtımı: Kindî | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
9 | Kindî | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
10 | Fârâbî | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
10 | Fârâbî | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
12 | İhvân-ı Safâ | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
12 | İbn Miskeveyh | |
14 | İbn Sînâ | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
14 | İbn Sînâ | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
16 | Final | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İslam Felsefenin diğer felsefi ekollerle ilişkisini öğrenir | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
İslam felsefesi alanında birikim sağlar. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İslam felsefesi açısından sağlam bir temel oluşturur. | Ödev / Proje | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
İslam felsefesi çalışmaları için her zorunlu bilgileri öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İslam Felsefenin diğer felsefi ekollerle ilişkisini öğrenir | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | ;
İslam felsefesi alanında birikim sağlar. | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | ;
İslam felsefesi açısından sağlam bir temel oluşturur. | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | ;
İslam felsefesi çalışmaları için her zorunlu bilgileri öğrenir. | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | 1,25 | 1,25 | - | - | 1,25 | 1,25 | - | - |