| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Değerler Eğitimi | İİF222 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | İLAHİYAT |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Kemal GÖZ (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Değer, değerler ve değerler eğitimi konusunda öğrencileri bilgilendirmek ve çeşitli değer olgularının insan hayatındaki yeri ve önemine dair farkındalığı artırmak. |
| Ders İçeriği |
Değerler eğitimi dersinin amacı, kavram ve içeriği. Tarihsel seyir içinde değerlerin gelişimi ve değişimi. Programlarda ve eğitim alanında değerler eğitimi ile ilgili yapılmış çalışmaların incelenmesi ve değerlendirilmesi |
| Ders Kaynakları |
Bülent Dilmaç, Değerler ve değerler psikolojisi, Pegem akademi, 2014.
Bülent Dilmaç, İnsanca Değerler Eğitimi, Ankara 2012 Bülent Dilmaç, Değerler eğitimi, Pegem akademi, 2014 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 4 | 6 | 24 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 10 | 10 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 4 | 16 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 14 | 1 | 14 |
| Final | Final | 20 | 1 | 20 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 84 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,29 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Değer olgusu | Tartışmalı Ders |
| 2 | Psikolojik perspektiften değerler | Tartışmalı Ders |
| 3 | Felsefede değer, değerler ve erdemler | Tartışmalı Ders |
| 4 | Sosyoloji ve değer | Problem Çözme |
| 5 | Benlik, ahlak ve değerler | Seminer |
| 6 | Değer davranış ilişkisi | Seminer |
| 7 | ARA SINAV | Seminer |
| 8 | Değerler perspektifinden ahlak | Beyin Fırtınası |
| 9 | Değer din ilişkisi | Beyin Fırtınası |
| 10 | Ruh sağlığı ve değerler | Beyin Fırtınası |
| 11 | Değerlerin sınıflandırılması | Beyin Fırtınası |
| 12 | Değerlerin eğitim ve öğretim süreci | Problem Çözme |
| 13 | Ailede okulda ve çevrede değerler | Problem Çözme |
| 14 | YARI YIL SONU SINAVI |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| islam ahlakını tanımlar. islam ahlak düşüncesinin gelişim yönlerini bilir. Değerler eğitimi hakkında bilgi sahibi olur. | |||
| Ahlak ve değer eğitimine dair örnek çalışmalara örnekler. ahlakın temellendirilmesi ve başlıca ahlak kuarmlarına dair fikir sahibi olur. | |||
| Değer, ahlak, fazilet, edep kavramlarını tanımlar. Değerler eğitiminin önemi, gereği üzerinde fikir beyan eder. | |||
| okulda , ailede ve sınıfta değerler eğitimine dair örnekler verir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |