| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Tasavvuf I | İİF310 | 6 | 2 + 0 | 2,0 |
| Birim Bölüm | İLAHİYAT |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Nuran DÖNER (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Hz. peygamber döneminden Tasavvufun teşekkül devrine kadar İslam düşünce hayatının önemli bir sacayağı olan tasavvuf tarihi ile ilgili bilgileri öğrencinin kazanımına sunmak. Tasavvuf I daha ziyade ilk dönem mektepler üzerinde durur |
| Ders İçeriği |
Hz. Peygamber dönemindeki zühd hayatı, Tabiîn dönemi zühd hayatı Tasavvufun Oluşumu Zühd ve Tasavvuf Dönemi farklılıkları İlk dönem tasavvuf ekolleri Tasavvuf Tarihinin ilk dönem önemli isimleri |
| Ders Kaynakları |
Tasavvuf Tarihi, Abdurrezzak Tek
Yedi Sufi'den Çağrı, Aliye çınar
Tasavvuf Tarihi, Abdurrezzak Tek Yedi Sufi'den Çağrı, Aliye çınar |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 14 | 1 | 14 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 52 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,04 | |||
| AKTS | 2,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Tasavvufun tanımı, konusu, gayesi ve kaynakları. | Gösterim |
| 2 | Tasavvuf ve mistisizm. Evrensel bu iki akım arasındaki farklar ve etkileşimler | Gösterim |
| 3 | İslam düşünce tarihinde tasavvufun yeri ve önemi | Gösterim |
| 4 | Tasavvufun diğer ilimlerle münasebeti ve etkileri. | Gösterim |
| 5 | Zühd dönemi, genel özellikleri ve bu dönemi temsil eden zâhidler. | Gösterim |
| 6 | Tasavvuf dönemi ve öne çıkan mutasavvıflar. | Gösterim |
| 7 | Tasavvufî ekollerin oluşumu ve bu ekollerin temsilcileri. | Gösterim |
| 8 | Tasavvufî kavramların teşekkülü ve kazandıkları işarî manaların değerlendirilmesi. | Gösterim |
| 9 | Tasavvuf literatürünün doğuşu ve dini metinlerin tasavvufî açıdan yorumlanması. | Gösterim |
| 10 | Sünnî tasavvufun temellendirilmesi ve İmam Gazzalî | Gösterim |
| 11 | Heterodoks zümreler (Hulûliyye, İbâhiyye, İttihâdiyye) | Gösterim |
| 12 | İbnü’l-Arabî ve öğretisi | Gösterim |
| 13 | Ekberî ekol ve Anadolu’daki uzantısı | Gösterim |
| 14 | İşrâkîlik anlayışı ve bu geleneğin temsilcileri | Gösterim |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| tasavvuf ve zühd kavramlarını karşılaştırır | |||
| ilk dönem sufi mekteplerini ve kurucularını bilir | |||
| tasavvufun islam düşüncesindeki yeri ve önemini bilir | |||
| tasavvuf ve zühd kavramlarını karşılaştırır | |||
| ilk dönem sufi mekteplerini ve kurucularını bilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| tasavvuf ve zühd kavramlarını karşılaştırır | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | ;
| ilk dönem sufi mekteplerini ve kurucularını bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | ;
| tasavvufun islam düşüncesindeki yeri ve önemini bilir | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 4,67 | 4,67 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |