| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İslam Eğitim Tarihi | İİF324 | 6 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | İLAHİYAT |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
İslam'ın doğuşundan Tanzimat'a (1839)kadar olan dönemde din eğitimi uygulamalarını kurum, program, öğretmen, öğrenci, ders kitapları vb. açılardan incelemek. |
| Ders İçeriği |
Bu derste İslam'ın doğuşundan Tanzimat'a (1839)kadar olan dönemde din eğitimi uygulamaları ele alınmaktadır. Bu çerçevede söz konusu dönemdeki eğitim uygulamaları, kurum, program, öğretmen, öğrenci ve ders kitapları vb. açılardan incelenmektedir |
| Ders Kaynakları |
. Ahmet Çelebi, Çev. Ali Yardım, İslam’da Eğitim Öğretim Tarihi, Damla Yay. İst.1999 2
Mehmet Dağ, H. Raşit Öymen, İslam Eğitim Tarihi, MEB, Yay. Ankara 1974 Ziya Kazıcı, İslam Medeniyeti ve Müesseseleri Tarihi, Kayıhan yay. İst.1999. M. F. Bayraktar, İslam Eğitiminde Öğretmen-Öğrenci Münasebetleri, İFAV Yay. üseyin Atay, Osmanlılarda Yüksek Din Eğitimi, Dergâh yay G. Makdisi, Ortaçağda Yüksek Öğretim, Klasik yay., 2012. |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Din eğitimi tarihiyle ilgili temel kavramlar | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 2 | Din eğitimi tarihi araştırmalarının kaynakları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 3 | İslam eğitim tarihinin teşekkül devrinin temel özellikleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 4 | Küttap'lardaki (ileriki dönemlerde Sıbyan mekteplerindeki) eğitim uygulamalarının özellikleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 5 | Mescitlerdeki eğitim uygulamalarının özellikleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 6 | Diğer eğitim mekânlarındaki eğitim uygulamaları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 7 | Medreselerin oluşum sürecini etkileyen faktörler ve kurumlar | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 8 | ARASINAV | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 9 | Abbasi, Selçuklu ve Osmanlı dönemi medreselerinin özellikleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 10 | Medreselerin gerileyişini etkileyen faktörler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 11 | Vakıfların İslam eğitim tarihindeki yeri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 12 | İslam eğitim geleneğinde öğretmen-öğrenci ilişkileri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 13 | İslam eğitim geleneğinde öğretim yöntemleri ve okul kuralları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 14 | İslam Eğitim Geleneğinde Ölçme-Değerlendirme: İcazet uygulamaları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Din eğitimi tarihiyle İLGİLİ temel kavramları açıklayabilir. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
| Din eğitimi tarihi araştırmalarının kaynak ve güçlüklerini açıklayabilir. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
| İslam eğitim tarihinin teşekkül devrinin temel özelliklerini açıklayabilir. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
| Kütttap'lardaki (Sıbyan Mekteplerindeki) eğitim uygulamalarının özelliklerini açıklayabilir. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
| Mescitlerdeki eğitim uygulamalarının özelliklerini açıklayabilir | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |