| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Yetişkin Din Eğitimi | İİF326 | 6 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | İLAHİYAT |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Din Eğitimi dersi kapsamında öğrencilerin din eğitiminin ne olduğu, gelişim basamaklarına göre gerçekleştirilecek din eğitiminin ilkeleri ve çağdaş din eğitimi konuları hakkında bilgilendirilmeleri amaçlanmaktadır. |
| Ders İçeriği |
Din Eğitimi dersinin içeriğini eğitim, din eğitimi, gelişim basamaklarına göre din eğitimi ve çağdaş din eğitimi konuları oluşturmaktadır. |
| Ders Kaynakları |
Mustafa Köylü, Gelişimsel Basamaklara Göre Din Eğitimi, Nobel Yay. Ankara
Mustafa Köylü, Din Eğitiminde Çağdaş Konular, Dem Yay. İstanbul. |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Erken Çocukluk Dönemi Din Eğitiminin Niteliği | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 2 | Erken Çocukluk Dönemi Din Eğitiminde Metot ve Yöntemler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 3 | Çocukluk Dönemi gelişim Özellikleri ve Dini Gelişim | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 4 | Çocukluk Dönemi Din Eğitiminde Ailenin Rolü ve Bazı Temel Özellikler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 5 | Gençlik Dönemi Genel Özellikleri ve Dini Gelişim | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 6 | Gençlik Dönemi Din Eğitiminde İlkeler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 7 | Gençlik Dönemi Din Eğitiminde Yöntemler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 8 | Ara Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 9 | Yetişkinlik Döneminin Genel Özellikleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 10 | Yetişkinlik Dönemi Dini Gelişim | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 11 | Yetişkinlik Dönemi Eğitiminin Temel İlkeleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 12 | Yaşlılık Döneminin Genel Özellikleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 13 | Yaşlılık Dönemi Din Eğitimi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 14 | Yaşlılık Dönemi Din Eğitiminin Temel İlkeleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 15 | Final Sınavı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Eğitim ve Din Eğitimi Kavramlarını açıklar | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
| Gelişimsel Basamaklara Göre Gerçekleştirilecek Din Eğitiminin İlkelerini bilir ve Açıklar | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
| Çağdaş Din Eğitimi Konularını Bilir ve Açıklar | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |