Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Din Felsefesi | İİF411 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders yüz yüze işlenecek, metin okumaları, sınıf içi tartışmalar ve kısa sunumlarla desteklenecektir. Öğrencilerin aktif katılımı teşvik edilecek ve tartışmalar üzerinden kavramların daha derinlemesine anlaşılması sağlanacaktır. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Sema CEVİRİCİ ATİLLA |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Sema CEVİRİCİ ATİLLA |
Amaç |
Bu dersin amacı, ilahiyat öğrencilerinin dinin temel meselelerini felsefi açıdan ele alabilmelerini sağlamaktır. Tanrı’nın varlığı, kötülük problemi, mucize, vahiy, iman-akıl ilişkisi gibi temel tartışmalar, klasik ve çağdaş filozofların eserlerinden hareketle incelenecektir. Öğrencilerin eleştirel düşünme, analitik değerlendirme ve farklı düşünce geleneklerini mukayese etme becerileri geliştirilerek, din felsefesinin hem teorik hem de pratik yönleriyle anlaşılması hedeflenmektedir. |
Ders İçeriği |
Ders, din felsefesinin temel sorunlarını ele almaktadır: Tanrı’nın varlığına dair deliller, kötülük problemi, iman ve akıl ilişkisi, vahiy ve mucize anlayışı, dini deneyim, din dilinin anlamı ve çağdaş din felsefesi tartışmaları. Bu konular, hem klasik filozoflar (Platon, Aristoteles, Aquinas, Gazali, İbn Rüşd) hem de modern ve çağdaş düşünürler (Descartes, Kant, Kierkegaard, Wittgenstein, Plantinga) üzerinden işlenecektir. |
Ders Kaynakları |
1. M. Bayraktar, Din Felsefesine Giriş, Ankara 1997.
2. M. Aydın, Din Felsefesi, Ankara, 1994.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Din Felsefesini Tanıtmak | Tartışmalı Ders |
2 | Din Felsefesinin Tanımı ve Konusu | Tartışmalı Ders |
3 | Din Felsefesinin Yöntemi | Tartışmalı Ders |
4 | Bir Disiplin Olarak Din Felsefesin Ortaya Çıkışı | Tartışmalı Ders |
5 | Türkiye’de Din Felsefesinin Ortaya Çıkışı | Tartışmalı Ders |
6 | Din Felsefesinin Problemleri | Tartışmalı Ders |
7 | Teizm | Tartışmalı Ders |
8 | Tanrının varlığı sorunu | Tartışmalı Ders |
9 | Ontolojik Kanıt | Tartışmalı Ders |
10 | Arasınav | Tartışmalı Ders |
11 | Kozmolojik Kanıt .Hudus delili | Tartışmalı Ders |
12 | Ateizm | Tartışmalı Ders |
13 | Kötülük Sorunu ve Teodise | Tartışmalı Ders |
14 | Final sınavı | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tanrı ve iman konularında her türlü dogmatik düşünceden uzak bir şekilde rasyonel düşünce üretmek, felsefi bakış açısı kazandırmak. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tanrı ve iman konularında her türlü dogmatik düşünceden uzak bir şekilde rasyonel düşünce üretmek, felsefi bakış açısı kazandırmak. | - | 5 | 5 | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | 5 | 5 | - | - | - | - | - | - | - |