| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Tarih Felsefesi Problemleri | İİF451 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | İLAHİYAT |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mehmet KARATAŞ (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Tarihin bir Felsefe problemi olarak incelenmesi |
| Ders İçeriği |
Tarihin Tanımı, Tarih Felsefesinin Tanımı, Doğu Kültüründe Tarih Felsefesinin Kaynakları , Tarihin Unsurları, Zaman, mekan ve insan ilişkisi, Tarihin Genel Kanunları, Toplumsal müşterekler ve gelecekle ilgili teklifler. |
| Ders Kaynakları |
Alain de Libera: Orta Çağ Felsefesi
Eoudourd Jeannau: Ortaçağ Felsefesi
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Tarih bilimi ve tarih felsefesinin ilişkisi | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 2 | Tarih felsefenin ortaya çıkışı | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 3 | Tarih felsefesinin koşulları | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 4 | Tarihsel olayların doğası | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 5 | Tarih felsefesinde süreksizlik | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 6 | Tarih felsefesinde süreklilik tezlerinin tartışılması | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 7 | Tarih felsefesinde indirgemecilik | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 8 | Tarih felsefesinde diyalektiğin açıklama gücü | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 9 | Tarih felsefesinde konstrüksiyonun değeri | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 10 | Tarihte yasa var mıdır? | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 11 | Tarih felsefesinde nedenselliğin yeri | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 12 | Tarihselciliğin tarih felsefesi açısından anlamı | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 13 | Tarih felsefesinde erekselci açıklamaların gücü | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 14 | Tarihin sonu var mıdır? | Tartışmalı Ders Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Tarihsel olguların rasyonel bir açıklamasını yapmak. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Tarihte tümelliğin kavranmasını sağlamak. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Tarihin insan için anlamını belirlemek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |