Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hüsn-i Hat | İİF453 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Rabia DOĞRU |
Ders Veren | |
Amaç |
Hat sanatının günümüze uzanan gelişim sürecini ve büyük hattatların bu sanatın gelişimine sağladığı katkıları ortaya koymak, öğrencilerde hat sanatı tarihi ile ilgili birikim meydana getirmek. Ayrıca hat sanatı malzemeleri, kullanım alanları, türleri ve günümüz durumuyla alakalı farkındalık oluşturmak. |
Ders İçeriği |
Hat sanatının ortaya çıkması, tarihte hat sanatıyla ilgili oluşan ekoller, ünlü hattatlar ve onların hat teknikleri, hat sanatında kullanılan kalem, kağıt, mürekkep ile diğer malzemelerin hazırlanması, kullanılması ve kısmen sanatın icra edilmesidir. |
Ders Kaynakları |
Muhittin Serin, Hat Sanatı ve Meşhur Hattatlar, Kubbealtı Neşriyat.
Muhittin Serin, Halim Efendi'nin Nesih Dîvânî Celî Dîvânî Rik'a Meşk Murakkaı, Kubbealtı Neşriyat. Mahmut Kemal İnal, Son Hattatlar, Ketebe Yayınları. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hat, güzel yazı terimleri ve içerdikleri mana. | Tartışmalı Ders |
2 | Hat sanatını ortaya çıkaran sebepler, hat sanatının ilk yüzyılı. | Tartışmalı Ders |
3 | Hat sanatında Emeviler ve Abbasiler devri. | Tartışmalı Ders |
4 | Hat sanatında Yakut ve sonrası, Anadolu'da hat sanatı. | Tartışmalı Ders |
5 | Anadolu beylikler devri hat sanatı ve Osmanlı hat sanatı. | Tartışmalı Ders |
6 | Osmanlı devri hat ekolleri ve dönemler. | Tartışmalı Ders |
7 | Yazı türleri, gelişimleri, günümüzde durum. | Tartışmalı Ders |
8 | Yazı malzemelerinden kalem, mürekkep, hokka. | Ders |
9 | Yazı malzemelerinden kağıt ve kağıdın hazırlanması. | Ders |
10 | İslam hat sanatını diğer yazı sanatlarından ayıran özellikler: noktalama ve gelenek. | Ders |
11 | Bir Osmanlı yazı türü olarak rik'a ve ortaya çıkışı. | Ders |
12 | Rik'a yazısının İslam dünyasına yayılması ve örnekler. | Ders |
13 | Rik'a yazısında harfler. | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
14 | Rik'a yazısında noktalama ve ölçüler. | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hüsn-i hat ve bu kategoriye giren terminolojiyi anlayabilme. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Sanat ve din ilişkisiyle alakalı görüşler ortaya koyabilme. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Hat sanatındaki büyük hattatlar hakkında fikir beyan edebilmek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Hat sanatının temel özelliklerini bilerek karşılaşılan eserlerde yorum yapabilme. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Hat sanatında kullanılan malzemeler hakkında bilgi sahibi olabilme. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hüsn-i hat ve bu kategoriye giren terminolojiyi anlayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sanat ve din ilişkisiyle alakalı görüşler ortaya koyabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hat sanatındaki büyük hattatlar hakkında fikir beyan edebilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hat sanatının temel özelliklerini bilerek karşılaşılan eserlerde yorum yapabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hat sanatında kullanılan malzemeler hakkında bilgi sahibi olabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |